Bisiklet turlarimin finansmani icin sanatsal olan fotograflarimin telif haklarini satisa cikarmaya karar verdim. Ilgilenen olursa sayfanin ozel mesaj butonundan veya baymineral@gmail.com adresinden satin almak istedikleri fotograflarin linkleri ve fiyat teklifleriyle birlikte bana ulasabilirler. - Baki Berk Kayalar

29 Kasım 2009 Pazar

Çiçek Turu - 27.11.2009

Rahmetli ananeciğime çiçek almak ve Bağçeşme mezarlığındaki mezarına götürmek istiyorum. Ananem zamanında bisiklet turlarımı desteklememesine, araba kullanmamı istemesine rağmen her dini bayramda aynı turu yapmaya çalışıyor ve sıradan bir mezarlık ziyaretine anlam katmaya gayret ediyorum.

Kurban Bayramı' ndan bir gün öncesinden İzmit' teki çiçekçilerden birine fiyat soruyorum. Bir saksı ithal menekşe 10 lira. Çok pahalı ya. Ertesi sabah için sabah ayazında 25 kilometre ötedeki Maşukiye beldesine gidip gelmek bana zor gelsede hayat pahalılığı ve bisiklet tutkusu beni bu turu yapmaya itekliyor.

Gece erken uyuduğum için 03.47' de uyanıyorum. Güne biraz erken başlıyorum ama durumdan şikayetçi değilim. Uyanır uyanmaz sabah ayazına çıkmak çok daha kötü oluyor. Güne erken başlarsanız o kadar zorluk çekmiyorsunuz.

Neyse.. 06.52 gibi garajdan ayrılarak sokağa çıktım. Etrafı sakin bulacağımı umuyordum ama bayram namazı öncesinde yol çıktığımı yola çıkınca anladım. Bayram sabahları normalde yol boş olur, fakat yolda epeyce araba vardı. Fevziye Camii' nin önü dolmaya başlamıştı. Mimar Sinan Köprüsü sabah ayazı yüzünden yağmur yağmış gibi ıslaktı.

42 Evler-Köseköy yolu yanındaki tarihi İpek Yolu köprüsü sabah modunda.



Sabahın ilk ışıklarında İzmit-Köseköy tali yolu. Hava oldukça soğuktu. Logarlardan buharlar çıkıyor ve siscik olarak arazileri kaplıyordu.



Hava dondurucu değil, ama üşütücü. 25 km/h sabit hızı koruyarak ilerliyorum. 11602 sefer sayılı Adapazarı Ekspresi' nin beni sollamasını bekliyorum ama ortalıkta yok. Nitekim demiryolundan ayrılana kadar kendisiyle hiç karşılaşmayacaktım.



Ben.

Atkı olarak kullandığım poşum, geçen haftaki kazamdan dolayı yaralanan ve soğuğa karşı hassaslaşan çenemi soğuktan koruyordu.



Kartepe ve sisli araziler. Manzaralar beni büyülüyor.



Köseköy Batı makaslarının olduğu bölge. Burada demiryoluna el sallayarak güneye doğru dönüyorum.



Hava sıcaklığı 2 metre yükseklikte sıfırın altında olmamasına rağmen toprak üstü sıcaklığı sıfırın altına düşmüş olduğundan kırağı olayı meydana gelmiş. Her yer bembeyaz.



Arslanbey-Kartepe yolu sapağını geçtikten sonra bu manzara bana fotoğraf molası verdiriyor. Mecburi duruş.





Yolda nerelerde cami olduğu arabaların toplaştığı yerlerden anlaşılıyordu. Namaz saatinde yolda sadece Ben vardım.

Maşukiye' ye kendimi zorlamadan 1.5 saat kadar sürede varıyorum. 08.00 gibi.

Bu saatte sadece Maşukiye Çiçekçilik açık. 4 saksı şebboy çiçeği için benden sadece 5 lira alındı. Sahibi beni çok sıcak karşıladı ve diğer gelişlerimde kendine uğrayıp çayını içmemi istedi. Teşekkürler ederim kendilerine.

4 saksı şebboy çiçeği ite kaka çantama sığdırılıyor.

Maşukiye' de daha önceden dikkatimi çekmeyen ama o gün çeken bir duvar yazısı. Bana ilginç geldi.



Maşukiye' den 08.24 gibi ayrılıyorum. Yolu kısaltmak için anayoldan geri dönüyorum. Burası da takribi 20 klm. Güneş açıyor ve üşümüyorum. Trafik fazla rahatsız edici değil. 09.30 gibi İzmit-Çınarlı Camisi önüne varıyor ve Terzi Bayırı' na tırmanmaya başlıyorum. Terzi Bayırı kısa ama gerçekten çok dik bir yokuş. %25-30 civarı eğimi var. Ikına ıkına çıkılıyor.

Yukarıdaki bir mahalleye varıyorum. Kurbanlar kesilmeye başlanmış. Çocuklar tabiki kurban kesimini izliyor. Kurbanları temiz kesimhanelerde kesme kültürüne bir türlü uyamıyor halkımız.

Bir bakkalda mecburi mola veriyorum. Sabah pek bir şey yemediğim için voltajım düştü. Bir liraya iki muz alıyor ve oracıkta mideye uğurluyorum. Sonrasında dik bir çıkışım daha olacak. Normalde bu yoldan kabristana giderken Bağçeşme meydanı üzerinden çıkan güzergahı kullanırdım ama geçen bayramda çıkmaya cesaret edemediğim, kestirme ama ultra dik bir parke yokuşu tercih etmeye karar veriyorum. Yokuşun yarısına kadar anca dayanıyorum. Yokuş o kadar dik ki, Scotty' yi elime almama rağmen 2.5 km/h hızla zor, pardon ıkınarak çıkıyorum.

10.00 gibi ananemi ziyaret ediyor ve diğer (yaşayan) akrabalarımı ziyaret etmek için aşağıya doğru sallanıyorum.

Toplam km: 53.52 klm.
Sürüş süresi: 2 sa.33 dk.40 sn.
Ortalama hız: 20.8 km/h
En yüksek hız: 47.4 km/h

Sevgiler.

-----------------------------------------------------
Bu blog sayfasında yer alan fotoğrafların telif hakları aksi belirtilmedikçe Baki Berk Kayalar' a aittir. Maddi amaç güden çalışmalarda izin almadan kullanılması telif hakları yasasına göre suçtur. Maddi amaç gütmeyen kullanımlarda ise kaynak belirtilerek yayınlanması önemle rica olunur.
Öneri ve destekleriniz için baymineral@gmail.com adresinden bana ulaşabilirsiniz.

1 yorum:

  1. Selamlar Berk,
    Anlamlı ve amacına uygun bir tur olmuş, yolların boş olması ve bu yolda bisiklet sürmek çok hoş olmalı...
    Nefis puslu sabah fotoğraflarına fazla laf söylemek haddim değil.
    Yolun açık olsun...

    YanıtlaSil

Bu blog sayfasındaki tüm yazılı ve görsel materyallerin (sponsor ve kardeş site bağlantı logo ve yazıları ile gazete küpürleri hariç) telif hakları Bâki Berk Kayalar' a aittir. Kullanmak istediğiniz görsel ve yazılı materyal için baymineral@gmail.com adresinden Bâki Berk Kayalar' a ulaşabilirsiniz.

Saygılarımla.