Bisiklet turlarimin finansmani icin sanatsal olan fotograflarimin telif haklarini satisa cikarmaya karar verdim. Ilgilenen olursa sayfanin ozel mesaj butonundan veya baymineral@gmail.com adresinden satin almak istedikleri fotograflarin linkleri ve fiyat teklifleriyle birlikte bana ulasabilirler. - Baki Berk Kayalar

1 Nisan 2011 Cuma

LIP: 1. Anlatım: Catania-Milazzo : 24.03.2011

Yeni bir tur hikayesine başlıyorum. Uzun süreden beri planını yaptığım Lipari Adaları turumun başlayacak olması beni çok heyecanlandırıyor. Günler süren hazırlıklar, son gecenin heyecanı, Catania-Milazzo arasının antremansız bünye ile bir günde gidilip gidilemeyeceğinin bilinmezliği ile ayrı heyecanlar yaratıyordu.

24 Mart 2011 sabahı gün bayağı erken başlıyor. 03.30 gibi uyanıyorum. Internet sefasının ardından 04.30' da köpüklü bir Türk kahvesi yapıyorum.

05.20' de sokaktayım. 05.40 gibi hareket ediyorum. Catania-Milazzo arasını (160 klm) bir günde gidip, istasyonda uyuyacak ve ertesi sabah otobüsle gelecek Catanialı arkadaşlarımla Milazzo' da buluşacağım. 


Catania' da Güneş halen doğmadı. Ama etraf aydınlandı.






Catania çıkışında bir yol ortası ağacı. İstanbul' da da bazı örnekleri var.


Güneş doğuyor. Ne güzel bir manzara.



Acireale rampasını tırmanmaya başlıyorum. Bu yokuştan kaçış yok. Aşağıda başka yol yok çünkü. Yaklaşık 245 metre rakıma tırmanacağım. Acireale' den sonra yokuşun bir kısmını silmek suretiyle Riposto ya giden bir tali yola girebilirim, ama orada da iniş çıkışlar var. Bu sefer düz devam edip yokuşu tamamlayacağım. Gördüğünüz üzere yokuş çok dik değil. Ön bagajların öne verdiği ağırlıkla çok rahat çıkılıyor.



Acireale rampası Etna manzaralı.




Acireale' den çıkarken, önceden gözüme ilişmeyen alt-üst bir yaya köprüsü ilgimi çekiyor. Karayolunun üstünden üst, demiryolunun altından ise alt geçit olarak geçen ilginç bir yapı.


Acireale rampasının tepe noktasından manzara harika.



Tepedeki benzincide dinlenirken Messina-Catania arasında ilerleyen bir bölgesel tren geçiyor. Acireale Tüneli' ne girmek üzere.


18 Şubat 2011 püskürmesinden kaynaklanan lav akıntısı sıcaklığını koruyor anlaşılan. Püskürmenin üzerinden uzun haftalar geçmesine rağmen üzerinde hiç kar yok.


Böyle bir gölgeyle birlikte ilerliyorum.


Giarre.


Mascali' den geçerken daha önceden uğradığım kibar benzinci kapalıydı. Üzüldüm :(

Bu turdaki ilk il sınırım.


İl sınırından geriye bakış.


Taormina molam. Taormina istasyonu tuvalete gitmek için ideal bir nokta ama bugün meşgul. Tuvaletin olduğu yerde tadilat var. Tuvaletin yakınına bile yaklaştırılmıyorum. :( Ben oradayken Messina' dan gelen bir Minuetto' yu görüntülüyorum. Bunlar çok harika diziler.


Tuvalet üstündeki tadilat çalışması. Taormina-Giardini tabelası çok otantik.


Taormina yokuşunu çıkarken, manzaralar sayesinde sık sık duruyorum.





Taormina sahili ve Isole Bella.


Taormina sahil yolu. Esas Taormina kenti biraz yukarıda. Muhteşem bir yer. Az ilerideki tünelde salağın birisi bana yolumda normal normal gitmeme rağmen korna basacaktı.


Letojanni' deki hemzemin geçidin yanında mola veriyorum. Hem tren izleme, hemde tıkınma.


Burada çektiğim IC 722 sefer sayılı ekspresin videosu.



Letojanni' de iki kısa tünel var. Bu Messina yönünde olan, bana göre ikincisi.


San Alessio Siculo rampasına yaklaşıyorum. Bu güzel yerde aklımdan tren geçese ne güzel olur diye geçirirken karşıdan tren geldiğini görüyorum ve hemen telefonumu çıkarıp çekimi gerçekleştiriyorum.







San Alessio Siculo rampası da kısa, ama manzaralı.


Rampanın zirve noktasından San Teresa di Riva sahili.


Çıktığım yokuşu öteki taraftan inerken iki saç tokası virajından (hair pin/tam U viraj) geçiyorum. 


San Teresa di Riva sahilinde bir kafeye gidip ihtiyaç işini hallediyor ve suluklarımı doldurtuyorum.

San Teresa di Riva sahilindeki düzlük, rüzgâr mualefeti sebebiyle çok sıkıcı geçiyor.


Roccalumera' da küçük bir alışveriş yapıyorum. Açık bir market bulup, soğuk çay alıyorum. 1.5 litrelik. Beni tabiki turist sanıyorlar. Zaten öyleyim. Türkiye' den geldiğimi söyleyince büyüleniyorlar. Yolculuğun bir kısmını gemiyle yaptığımı söyleyince yüzleri asılıyor. Yolculuğumun ne kadar karmaşık olarak gerçekleştiğini anlatacak psikolojide olmadığımdan salla gitsin havasındayım. Yakındaki parka geçip dinleniyorum.

İtalyan Birliği' nin 150. kuruluş yıldönümü tüm İtalya' ya, İtalyanlara hayırlı uğurlu olsun.


Her yer İtalyan bayrağı dolu. Hoş görüntüler.


Vakit sınırlı olduğundan çoğu kasabayı transit geçiyorum. Sabah arkadaşlarımla buluşacağımdan, bugün Milazzo' ya ulaşmam lazım.


Ali Terme' nin kuzeyinden görüntüler. Ali; İtalyanca kanat/kanatlar demekmiş.




Buralarda rüzgâr mualefeti arttı.


Giampilieri Marina' dan geçerken yolun kenarında duvarı sarmış bu güzellik ilgimi çekiyor ve hemen bu çiçek yığınına yönleniyorum. Uzun süredir aradığım "Quisqualis Indica" sarmaşığı sanıyorum ama en az onun kadar iyi bir şey çıkıyor. Harika bir yasemin türü bu. Kokusu yasemin severleri kendinden geçirecek kadar yoğun. Renkleri harika.


Messina' ya 13.40 sıralarında giriyorum. 100 kilometrelik Catania-Messina arasını tam 8 saatte geçmişim. Messina' da okul çıkışı saati. Etraf öğrenci dolu ve bu fotoğrafta pek belli olmasada trafik bazı yerlerde çok yoğun. Karnım aç ve rüzgâr yediğim için tadım biraz kaçık. Milazzo' ya düz hesap daha 60 kilometre kadar daha yolum var.


Siena-Catania turumda bana büyük yardım eden Mimmo Abimin bisikletçi dükkanı yine kapalıydı :(


Yakındaki bir süpermarketten bir kaç sardalye konservesi alıyorum ve yakındaki bir ağaç altına geçiyorum. Yağları ve pullarıyla birlikte pakedi hariç hepsini süpürüyorum. Bununla birlikte aldığım 1100 gram muz, bir oturuşta mideye gidiyor.



İtalyanların bu klasikleri beni bitiriyor. Araba meraklısı olmamama rağmen.


Messina' dan görüntüler. Messina güzel bir şehir sayılmasına rağmen aşırı derecede fazla sinyalizasyon var. Çoğunda kırmızıya yakalandığımdan sinirlerim Messina' da bozuluyor. Messina' da döner kavşak yapımına ağırlık verilmesi gerektiğine inanıyorum. Dur kalk, dur kalk.. Nereye kadar ya..




Messina sahilindeki bisiklet yolu. Tabiki bisiklet yolunu kullanmıyorum. Zaten antreman yapan yol bisikletçileri de araç yolundan gidiyorlardı.


Savaş zamanlarından kalma bir top.



Boğazın öteki yakası. Villa San Giovanni kenti göze çarpıyor.


Buralardaki benzincilere tuvalet soruyorum ama bir tanesi hariç hepsi tuvalet yok diyor. Messina' daki benzincilerin çoğunda göçmenler çalışıyor. Göçmenler tuvalet yok diyor, ama göçmen görmediğim bir benzinci bana tuvaletin yerini gösteriyor. Yazılarımda bu kladar ayrıntıya girmek istemezdim, ama meraklıları bir bisiklet turunda tam olarak nelerin yaşandığını öğrenmek isterler diye düşünüyorum.

Pantario Grande Lagünü bir anda yanımda beliriyor. Harika bir yer. Binalar güzel olsa burası doyumsuz olacaktı.





Yetişkin bir palmiye türü.


Pantario Grande Lagünü fotoğraflarıma devam.





Pantario Grande Lagünü' nün denize açıldığı nokta.



Messina Boğazı.


Torre Faro kasabasındayım. Büyük kuleyi görmek istiyorum. Buralarda yolda yayıla yayıla giden bir teyzeyi bisikletin sessizliğinden dolayı ister istemez korkutuyorum. Söyleniyor ama, o da tam yanından geçeceğim anda önüne atlamasaydı.


Torre Faro. Sicilya' nın en kuzeydoğu ucunda. Kardeşi boğazın öteki yakasında bulunuyor.


Burada bir kale kalıntısı.


Sicilya' nın en kuzeydoğu ucundan Calabria yönüne bakış.


Pantario Piccolo Lagünü yolun solunda.



Milazzo' ya doğru devam ediyorum. 40 küsür kilometrem kaldı. Ha gayret.


Yüksek bir tarihi köprüden geçiyorum.


Bu güzergah çok sakin ve manzaralı. Plajlar var, çiftlik evleri var, deniz var, ormanlar var, çiçekler var. Yöre bisikletçileri için bir numaralı antreman güzergahlarından. Çoğu ben daha selam vermeden onlar bana selam veriyor. Bugün bisikletçiler oldukça sıcak.






Otomobil kullanan bir teyze, bisikletçileri tehlikeli bir yerde solluyor.


Ben. Gülümsediğime pek bakmayın. Aslında yorgunluk ve hava kararmadan Milazzo İstasyonu' na ulaşma düşüncesi bana baskı yapıyor.


Buralarda bir rampayı tırmanıyorum. Bir noktası çok dikti. İnişin bir kesiminde yolda heyelan olmuş, yol yan taraftan değişik bir şekilde veriliyordu. Arazi çok sarp. Deprem riski olan bir bölge olduğu için bir an önce bu kesimi atlatmaya çalışıyorum. Allah korusun deprem olsa yol heyelanlardan kapanır burada.


Orto Liuzzo Köyü' nden geçerken bir tohum/fide satıcısı görüyor ve zamanımın darlığına aldırmadan duruyorum. Bir kaç paket Meyvelitepe' lik tohum alıp yola devam ediyorum.


Güneş batıyor. Bugün Güneş' in doğuşunu da batışını da sele üstünde izledim. Demiryoluyla buralarda tekrar buluşuyorum ve buluşur buluşmaz Palermo yönüne giden bir ekspres geçiyor.

Az ileride kısa bir süreliğine yolumu şaşırıyorum. Ama zaman kaybetmeden güzergaha geri dönüyorum. Bir markete uğrayıp, su, bisküvi, ekmek v.s. alıyorum.


Palermo-Messina demiryolunun yüksek standartlı halde tekrar inşaası sırasında iskat olan eski hatta ait bir hemzemin geçitten geçiyorum. Burada ikinci fotoğraf tarafından bir kaç köpek çıngarı koparıyor.Bu hemzemin geçidin Monforte Marina' da olduğunu hatırlatayım.




Son bir kaç on kilometre yoğun yerleşimlerden geçiyor. Akşam trafiği can sıkıcı. Allah' tan trafik ışığı fazla yok ve bisikletçilere geçiş üstünlüğü var. Trafiğe rağmen pek duraklamıyorum.

Milazzo sınırlarına giriyorum. Hava tam zifiri karanlığa ulaştığı anlarda hedefime ulaştım sayılır.




GPS kaydımda gösterdiğim Milazzo İstasyon yolu fabrika yolu çıkıyor. Kapı duvar. Devam edip, kimseye sormadan istasyonu tabelalarla buluyorum. Saat 19.08


Tahmin ettiğim üzere hiç bir sorun olmadan burada uyuyabileceğim. Milazzo şehrinin 3 kilometre kadar dışında. Sakin ve rafineri manzaralı bir bölge.

Milazzo-Messina Minuetto' su kalkış yapıyor.


Milazzo İstasyonu.



Bir ara tuvalete giderken Scotty' yi yanıma alıyorum. Bağlamak istemiyorum.



Tuvalet normalde 21.00-06.00 arasında kapalı kalacaktır diye yazıyordu ama saat 21.00' den sonra da gelmeme rağmen kapalı değildi.


Geceyi bu bekleme salonunda rahatça geçirdim. Gece boyunca pek tren durmadığı için yolcu sirkülasyonu çok azdı. Dolayısıyla bu bölgede bedava uyumak için ideal bir istasyon. Peronda çeşme bile var. Karışan yoktu. Daha ne olsun.


Milazzo' dan iki tren videosu.



Bilgiler:
Catania-Torre Faro-Milazzo: 163.01 klm
17.3 km/h ortalama, 40.2 km/h maksimum hız.
09.23.30 saat (molalar hariç seyir süresi).
----------------------------------------------------- Bu blog sayfasında yer alan fotoğrafların telif hakları aksi belirtilmedikçe Baki Berk Kayalar' a aittir. Maddi amaç güden çalışmalarda izin almadan kullanılması telif hakları yasasına göre suçtur. Maddi amaç gütmeyen kullanımlarda ise kaynak belirtilerek yayınlanması önemle rica olunur. Öneri ve destekleriniz için baymineral@gmail.com adresinden bana ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu blog sayfasındaki tüm yazılı ve görsel materyallerin (sponsor ve kardeş site bağlantı logo ve yazıları ile gazete küpürleri hariç) telif hakları Bâki Berk Kayalar' a aittir. Kullanmak istediğiniz görsel ve yazılı materyal için baymineral@gmail.com adresinden Bâki Berk Kayalar' a ulaşabilirsiniz.

Saygılarımla.