Bisiklet turlarimin finansmani icin sanatsal olan fotograflarimin telif haklarini satisa cikarmaya karar verdim. Ilgilenen olursa sayfanin ozel mesaj butonundan veya baymineral@gmail.com adresinden satin almak istedikleri fotograflarin linkleri ve fiyat teklifleriyle birlikte bana ulasabilirler. - Baki Berk Kayalar

14 Kasım 2011 Pazartesi

KB-2011-1: İzmit-Abant Gölü-Çaydurt

2011 yılı Kurban Bayramı bisiklet turumla karşınızdayım.

Aylardır süren planlama ve yol arkadaşı arama çalışmalarımın sonucunda bu turu bir şekilde yapacaktım. Son saatlerde bulduğum Olgun Senel arkadaşımızla birlikte bu turu gerçekleştirecektim.

1. Gün: 05.11.2011 Cumartesi - Arife günü.

İzmit Mimar Sinan Üst Geçidi. Hava sisli.

Balaban yakınlarında ufak, ama turun sonunu getirebilecek bir kaza yaşıyorum. Yokuş aşağıya 36 km/h ile inerken romörkün maşasındaki cıvataları düşüyor ve romörk yerde sürükleniyor. Duruş anına kadar devrilmemek için gidonu sımsıkı tutmuştum. Duruş mesafem 10 metre kadar. Gündüz olduğu için belli olmasa da o anlarda kıvılcımlar saçmış olmam garanti. Yedek mili, yardıma gelen bir amcanın da desteğiyle takıp, yola devam ediyoruz. Bin kaç on bin kilometrede yaşanabilecek bir vukuat oldu.

Sapanca Gölü güney parkuru.

Eskişehir' den gelen Eskişehir Ekspresi son süratle ilerliyor.

Arifiye' de kaderini bekleyen kurbanlıklar. Sahipleri gayet mutlu görünüyor.

Arifiye sokaklarından.

Adapazarı Ekspresi, Haydarpaşa' ya gidiyor.

Olgun, çocuklara şeker veriyor.

Kuzuluk çıkışı.

Reşadiye geçişinde mecburi yemek molası. Bu molayı burada verip vermeme konusunda tereddüt yaşadık, ama iyiki de vermişiz. Yol üzerinde bir daha market göremeyecektik. Ben iki pide, Olgun iki lahmacun yedi. Salata filan da yedik. Her şey dahil sadece 6 lira alındı. Bize bayağı bir indirim yapmışlar.

Gece yolculuğu başladı. Arada sırada önümüzden tilkiler geçiyor. Trafik çok az. Mükemmel gece yolculuğu tipi.

Çeşmeyi görünce giriveriyorum.

Bolu' ya bağlı Bekdemirler Köyü girişindeki tesiste doyunuyoruz. Dışarıda sıcaklık 4 derece.

Bekdemirler Köyü camisine kimseye haber vermeden girip, tulumlarımızı seriyoruz.

1. Gün bilgiler:

121.12 klm / 121.12 klm toplam
15.4 km/h ortalama, 39.4 km/h maksimum hız. Olgun' un en yüksek hızı 57 km/h oldu.

---

2. Gün: 06.11.2011 Pazar - Bayramın 1. günü.

Soğuk bir sabaha uyanıyoruz. Sıcaklık sıfır derece. Dışarıda bıraktığımız bisikletlerimiz kırağı ile kaplanmış. Selemin üstündeki buzu, tırnaklarımla kazımak zorunda kaldım.

Bekdemirler Köyü camisi. Sabah gelen imam "hoş geldiniz, niye içeride yatmadınız" dedi.

Caminin buzlu bahçe masası.

Camiden köye doğru bakış.

Sabah manzarası.

Ortaköy.

Ortaköy-Yeğendere arası.

Yeğendere' de bayramlaşma.

Bir köy evine kahvaltıya davet ediliyoruz.

Ev halkı ile bayramlaşıyoruz.

Öz hakiki gerçek köy kahvaltısı. Sofradaki çoğu şey ev yapımı.

Kurban kesimi. Bu dramatik ânâ bazı çocuklar da tanık oluyor :(

Abant Gölü' ne doğru tırmanışa başlıyoruz.

İcadiye Köyü' ndeki çocuklar, şekerlerimizden faydalanıyor.

Yola devam.

Doğanın katli.

Çepni Yaylası.

Abant Gölü.

Samat Yaylası.

Abant Gölü çevresini hemen turlayıveriyoruz.

Abant Gölü kıyısında aileme kardeş bir aileye rastlıyorum. Onlar bize jest yapıp, lüks bir otelde yemek ısmarlıyorlar. Yemekten sonra hemen Bolu' ya doğru yola koyuluyoruz. Gece aşırı soğuk olacağından Abant' ta kalmak pek akıl kârı olmayacaktı.

D-100 karayoluna tam zamanında indik.

Bir markete uğradık.

Bolu merkezine girip alışverişimizi yaptık.

Yaklaşık 15 kilometrelik gece sürüşünün ardından Mengen yolu sapağındaki Çaydurt Köyü' ne ulaştık ve camiye yerleştik. Gece yarısı bir deprem hissedecektim. Ama sismik kayıtlardan doğrulayamayacaktım.

2. Gün bilgiler:
91.03 klm / 212.16 klm toplam.
13.4 km/h ortalama, 40.6 km/h maksimum hız.

----------------------------------------------------- Bu blog sayfasında yer alan fotoğrafların telif hakları aksi belirtilmedikçe Baki Berk Kayalar' a aittir. Maddi amaç güden çalışmalarda izin almadan kullanılması telif hakları yasasına göre suçtur. Maddi amaç gütmeyen kullanımlarda ise kaynak belirtilerek yayınlanması önemle rica olunur. Aksi takdirde bu blog sayfasında yer alan fotoğrafların izinsiz kullanılması durumunda yasal işlem başlatılacaktır. Öneri ve destekleriniz için baymineral@gmail.com adresinden bana ulaşabilirsiniz.