Bisiklet turlarimin finansmani icin sanatsal olan fotograflarimin telif haklarini satisa cikarmaya karar verdim. Ilgilenen olursa sayfanin ozel mesaj butonundan veya baymineral@gmail.com adresinden satin almak istedikleri fotograflarin linkleri ve fiyat teklifleriyle birlikte bana ulasabilirler. - Baki Berk Kayalar

4 Şubat 2012 Cumartesi

Kerpe' ye Kar Turu - 02.02.2012

Fotoğrafların telif hakları saklıdır. İzin alınmadan kullanılamaz.
-----

02.02.2012 Perşembe sabahı İzmit' te çok soğuk. Termometrelerim -5.5 dereceyi görüyor. İzmit' te son 8 yılın en soğuk gecesi yaşanıyor. Bugün canım, karlı halini hiç görmediğim Kerpe' ye gitmek istiyor.


Dışarıda dondurucu bir soğuk var. Şehrin azıcık dışındaki Cengiz Topel Meteoroloji İstasyonu' nda -11.4 derece ölçülmüş. Isı adası ve denize çok yakın olmamız sebebiyle sıcaklık İzmit' te -5.5' un altına düşmüyor.



Belediyenin havuzları bile buz kesmiş.


Ekipler tuzlama yapıyor.


Yahyakaptan civarı.


Zaman kazanmak için, Kandıra' ya otobüsle gidip, Kerpe' ye Kandıra' dan bisikletle gidip geleceğim.


Otobüsçüler hiç sıkıntı çıkarmadan Scotty' i bagaja alıyorlar.


Bir yandan da meteoroloji radarını takip ediyorum. Gün içinde kuvvetli kar yağışı beklentisi var. Fakat yağışın Orta Akdeniz üzerinden geldiğini bildiğim için etkili olmayacağının farkındayım.


Yoldan manzaralar.



Kandıra' ya vardım.



Üst Kretase-Alt Eosen döneminde aktiviyet göstermiş olan Babatepesi volkanı, Kandıra' ya hakim konumda.






Yol kimi yerlerde bembeyaz. Tam benlik.




Bugün karşıma çok fazla köpek çıkıyor.


Sebze meyve tezgahlarının olduğu yer ıssız. Köylüler bu tezgahları açmak için yazın gelmesini bekliyorlar.


Devam..




Köpek ayak izimi anlayamadım.


Babatepesi.


Bir kabadayı daha karşıma çıkıyor. "Bu yoldan dönüşte de geçeceğim, bu yüzden bana bir daha sorun çıkarma" diye söyleyince, dönüş yolumda gerçekten karşıma çıkmıyor.



Tekerleklerin sıçrattığı sular, bisiklet üstünde donuyor.






Kerpe' ye son kilometreler.













Bir hayalim daha gerçek oluyor. 25 senedir (doğduğum yıldan beri) Kerpe' ye gider gelirim, ama bugüne dek hiç beyaz bir Kerpe görmedim.


Paşaağzı mevkisindeki sokaklarda 16 cm. kar var. İki katı varmış aslında, ama çoğu erimiş.



Güzel, ama betonlaştırılmış Kerpem.




Bu rampayı bisiklet üstünde hiç takılmadan tırmanıyorum.


Kumcağız yolu.




Kerpe' de köpekler sürüler halinde geziyor. Bana havlamak üzere olan ve "sadece geçiyorum" diyince sessizliğini sürdüren bir dost.


Bu arkadaşımız pusuya yatmış gibi görünse de gayet sakin.


Kerpe sokakları kara gömülmüş.



Bembeyaz bir Kerpe' den diğer görüntüler.





Bir mandalina.


Soğuğa rağmen açmayı başarmış bir gül.


Yiyecek arayan bir kızılgerdan kuşu.


Neden orada olduğu bilinmeyen bir klozet.


Yazın görmeye alışkın olduğum için beyazlığı ile beni büyüleyen bir Kerpe.














Kerpe' de karlı yolları açma çalışması görebileceğimi hiç düşünmezdim.


Kerpe' nin küçük kumsalı yazın hınca hınç dolar. Şu an in cin top oynuyor.





Bir lokantada yemek yiyorum.


Kerpe' nin Sahil Caddesi. Fotoğrafın sağında kalan yapılar yaza kadar tamamen yıkılıp, yerine bisiklet ve yürüyüş yolu yapılacakmış.



Büyük kumsal da yazın yürüyecek yer bile bulamayabilirsiniz. Şimdilik kar tanelerine emanet.


Geri dönüş vakti.



Büyük rampa öncesinde ön vites dondu. Fotoğrafı çektikten sonra kendime özgü bir yöntemle vitesi çözüyorum.





Babatepesi' ne bir daha bakıyorum.


Kandıra-Kefken arasında bölünmüş yol yapılacakmış. O projeyle ilgili bir şantiye binası.


Kandıra merkezine Kerpe' den 40 dakikada ulaşıyorum (14 kilometre).



Kandıra merkezinde alt yapı çalışmaları var. Bu yüzden yollar köstebek yuvasına dönmüş.


İzmit' e dönüş otobüsüne binmek için Kandıra otogarına doğru sallanırken karşı yönden gelen belediye otobüsünü durdurup, ona biniyorum ve İzmit' e çok rahatça varıyorum.


Buzlanan bisikletimden kar parçaları otobüsün içine düşüyor.


Bu turda toplamda 35 kilometre yol yaptım. En yüksek hızım 36.7 km/h oldu.

Nice güzel turlara inşallah.

----------------------------------------------------- Bu blog sayfasında yer alan fotoğrafların telif hakları aksi belirtilmedikçe Baki Berk Kayalar' a aittir. Maddi amaç güden çalışmalarda izin almadan kullanılması telif hakları yasasına göre suçtur. Maddi amaç gütmeyen kullanımlarda ise kaynak belirtilerek yayınlanması önemle rica olunur. Aksi takdirde bu blog sayfasında yer alan fotoğrafların izinsiz kullanılması durumunda yasal işlem başlatılacaktır. Öneri ve destekleriniz için baymineral@gmail.com adresinden bana ulaşabilirsiniz.

2 yorum:

  1. Bu kadar yıl sonra ben bile ilk defa Kerpe'yi bu şekilde karlı görüyorum. çok kar yağmış,çok güzel,enterasan teşekkürler Berk:)

    YanıtlaSil
  2. gayet güzel iyi eglenmissin

    YanıtlaSil

Bu blog sayfasındaki tüm yazılı ve görsel materyallerin (sponsor ve kardeş site bağlantı logo ve yazıları ile gazete küpürleri hariç) telif hakları Bâki Berk Kayalar' a aittir. Kullanmak istediğiniz görsel ve yazılı materyal için baymineral@gmail.com adresinden Bâki Berk Kayalar' a ulaşabilirsiniz.

Saygılarımla.