Bisiklet turlarimin finansmani icin sanatsal olan fotograflarimin telif haklarini satisa cikarmaya karar verdim. Ilgilenen olursa sayfanin ozel mesaj butonundan veya baymineral@gmail.com adresinden satin almak istedikleri fotograflarin linkleri ve fiyat teklifleriyle birlikte bana ulasabilirler. - Baki Berk Kayalar

5 Kasım 2012 Pazartesi

B4 V2 Türkiye Turu 3. Anlatımı: 22-23.05.2012

6. gün:

Rahat bir tulum uykusunun ardından güne merhaba diyorum. Bugün acelem yok. Aslında BAY, yani dinlenme günüm. Reşo ocağında kendime kahve yapıp aheste aheste toplanıyorum. Hava güzel. Toplandıktan sonra kaplıcanın marketine gidip şarj, fotoğraf aktarımı v.s. işlerimi hallediyorum. Sonra Çitgöl Köyü' ne gidiyorum. Orada fotoğraf çekerken sanırım bir berber beni tost + çay ile doyuruyor.

Balıkesir yoluna kavuştuktan sonra bir kaç kilometre ilerideki Demirci Beldesi' nde cevizli tuzlu lokum sormak için durduğum fırın önünde bisikletimin kadrosunun furç yatağı kesiminde bir çatlak fark ediyorum. Bisikleti aldığım Gürsel Akay/Yeşil Bisiklet ile yaptığım telefon trafiğinin ardından gidon çantamı romörke koyup amortisörün kilidini açıyorum ve hiç zorlamadan yavaş yavaş devam ediyorum. Hisarbey Köyü' nde bulduğum hırdavatçıdan uygun bir boru kelepçesi alıp oraya takıyorum.

Zevkli ve genelde tatlı inişli, düşük trafik yoğunluğu olan bir güzergah. O gün bana önerilen yer, Manisa' ya bağlı Söğütlük Köyü yakınlarındaki benzinliklerdi. Beklendiği gibi oraya varıp çadır iznini rahatça alıyor ve ağaçların altına çadırımı kurup keyfime bakıyorum.

43.86 > 484.54 klm toplam.
18.5 km/h ortalama, 34.7 km/h en yüksek hız.

Çitgöl Kaplıcaları' nda kaldığım çardak. Bir kaç ay sonra aynı çardakta yeniden geceleyecektim.


Reşo ocağında Türk kahvesi gibi yaptığım İtalyan kahvesi.



Buranın sakinleri.




Çitgöl merkez.



Tost ikramı.


Bu tel halen duruyor. Daha uzun yollar kat edecekti.


Bir benzinlik.


Geceyi geçirdiğim yer.




7. gün:

Gece ortalık bayağı ıssızdı. Muhtemel yabani hayvanlarla dolu, ormanlık ve ıssız yolda gece bisiklet sürmek gerçekten yürek isterdi.

Günün ilk saatleri biraz sulu geçti. Bir bölgede yağmura yakalandım. Yağmurla köşe kapmaca oynayarak ıslanmadan yol almaya çalıştım. İki yerde sırılsıklam olmaktan güç bela kurtuldum. Birinde bir evin önündeki brandalı piknik masasına, diğerinde ise bir balkon altına girdim. Yağmur yetmiyormuş gibi tehlikeli bir virajda bir kaz beni kovalamaya kalktı.

Bölgede kil ocakları olduğundan kil taşıyan damperli TIR' ların yoldaki miktarı hatrı sayılı seviyede.

Çaygören Barajı yanındaki rampa pek keyifliydi. Bu rampada Mustafa Kemal Paşa' dan gelen bir motorcuyla karşılaşıp sohbet ediyorum. Rampanın tepesinde de arabasıyla ilerleyen meraklı bir amca benle sohbet ediyor.

Sındırgı sapağından sonra Bigadiç yolu çok sıkıcı bir hal alıyor. Düz ve geniş çıkışlar baygınlık veriyor. Bigadiç girişinde yolda dümdüz olmuş bir civciv cenazesi görünce içim tuhaf oluyor. :(

Bigadiç' te karnımı 2 çorbayla doyuruyorum. Bigadiç-Balıkesir yolundaki rampayı tırmanırken Edremitli bir motorcuyla karşılaşıp sohbete giriyorum. Yolun bu kesiminde bölünmüş yol çalışması var. Trafik yoğun, emniyet şeridi yok, rampa dik sayılır ve yol bozuk. Yine de kimse taciz etmiyor ama insan kendini bisiklet üstünde rahatsız hissediyor yinede. Rampa bitince yolda düzeliyor ve tatlı ve düz inişlerle Balıkesir' e varıyorum. Balıkesir' e varışımı sağanak yağmur kutluyor. :) Yağmurun kuvvetli kısmı beni şansımdan yine teğet geçiyor ama yolun ıslaklığı bölgedeki yol çalışmaları sebebiyle çamurlu bir halde olduğundan her tarafım çamur oluyor.

Hedefim bu gece Değirmenboğazı mevkisinde önceden kaldığım yerde kalmak. Balıkesir çevre yolunda TIRcı ve kamyoncular bol bol kornalı selam verip beni yüreklendiriyorlar. Birinci potansiyel konaklama yeri olarak kantara giriyorum. Fakat "kamusal alan" olduğu için trafikçiler beni kabul etmiyorlar. Genede TIR kuyruğuna girip bana ağırlık kontrolü yapmayı kabul ediyorlar, fakat yaklaşık bisiklet + benim toplamda 130 kilo civarı tutan ağırlığımız kantarın ölçme sınırlarının altında kaldığından trafik kanununun izin verdiği ağırlık sınırlamalarının neresinde kaldığımı maalesef öğrenemiyorum. Bana Değirmenboğazı' nı öneriyorlar. Zaten oraya gidecektim ya.......

Değirmenboğazı' nda kalmam gereken yer yolun karşısında. Oraya tehlikeli bir kontrolsüz kavşakla geçiyorum. Oradaki Petrol Ofisi bana sorunsuzca yer veriyor. Bisikletimi arka tarafa geçirip oradaki mescitte kalıyorum. Kendim yemek yapmış ve yemiş olmama rağmen bana genede yemek ve çay veriyorlar ve kusursuzca ağırlıyorlar sağ olsunlar. Karesi Akaryakıt' a teşekkürler ederim.

110.65 klm > 595.19 klm
16.3 km/h ortalama, 37.6 km/h maksimum hız.

Bugün yağmur olacak. Radarda bulutlar oldukça fazla görünüyor.


Sağanağa yakalandığım bir sırada bir balkonun altına sığınıyorum.





Bigadiç merkez.



Akşam yemeğim.


Soldaki tabakta görünen çorba, eşantiyon geldi.




----------------------------------------------------- Bu blog sayfasında yer alan fotoğrafların telif hakları aksi belirtilmedikçe Baki Berk Kayalar' a aittir. Maddi amaç güden çalışmalarda izin almadan kullanılması telif hakları yasasına göre suçtur. Maddi amaç gütmeyen kullanımlarda ise kaynak belirtilerek yayınlanması önemle rica olunur. Aksi takdirde bu blog sayfasında yer alan fotoğrafların izinsiz kullanılması durumunda yasal işlem başlatılacaktır. Öneri ve destekleriniz için baymineral@gmail.com adresinden bana ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu blog sayfasındaki tüm yazılı ve görsel materyallerin (sponsor ve kardeş site bağlantı logo ve yazıları ile gazete küpürleri hariç) telif hakları Bâki Berk Kayalar' a aittir. Kullanmak istediğiniz görsel ve yazılı materyal için baymineral@gmail.com adresinden Bâki Berk Kayalar' a ulaşabilirsiniz.

Saygılarımla.