Bisiklet turlarimin finansmani icin sanatsal olan fotograflarimin telif haklarini satisa cikarmaya karar verdim. Ilgilenen olursa sayfanin ozel mesaj butonundan veya baymineral@gmail.com adresinden satin almak istedikleri fotograflarin linkleri ve fiyat teklifleriyle birlikte bana ulasabilirler. - Baki Berk Kayalar

15 Ocak 2013 Salı

Trans Kartepe Turu - 27.12.2012

Uzun zamandır yapmayı arzuladığım turlardan bir tanesi Pazarçayırı Köyü üzerinden Pamukova' ya dağlardan geçmek idi. Aylardır bu turu yapmak istiyordum ama bu turu yapmak 27.12.2012 tarihine nasipmiş.

Rota bu şekilde idi.


Bu turu, ıssız ve dağlık yerlerden geçecek olmama rağmen tek başıma gerçekleştiriyorum.

Kullar Yolu kavşağı.


Birazdan tırmalayacağım Samanlı Dağları önümde büyük bir engelmiş gibi görünüyor. Ama ben dağ mağ tanımam.


Fotoğrafın ortasında bulunan dağ oluğundan geçeceğim.


Arslanbey' den transit yapmadan önce.


Bir taş ocağı bu vadinin bekaretini bozmuş. Bu vadi hunlarca katlediliyor.




Yokuşu tırmanırken keyfim yerinde.



Bu çeşmeli çardağa yazın kamp kurmak için gelinebilir. Manzarası yıldızlı.


Kuzeydoğu yönüne bakış.



Rampanın büyük ve zor kısmı bitti. Serindere sapağındayım.



Erimekte olan karın üstünde çok hoş dokular oluşmuş.



Kartepe kavşağı.


Sağdaki yol, Kartepe Kayak Merkezi' ne çıkıyor.


Ben Kartepe Kayak Merkezi' ne çıkmayıp, dağın batısındaki vadiyi takiben Pamukova' ya ineceğim.



Suyu buz gibi olan bir çeşme var. Yazın gelince bize ilaç olur. :)


Pazarçayırı Köyü


Sultaniye Köyü.





Mesruriye yolundayım.


Geride bıraktığım bu nokta Sakarya İl Sınırı olmalı.



Vadinin tabanından yukarıya doğru tatlı talı çıkmaya başladım.





Burası çok ıssız. Ayı riski olabilir. Yanımda bir kaç tane simit var. Onlar çok kokulu olduklarından ayı çekebilirler. Bu yüzden başıma bela almamak için simitlerimi yolun kenarına bırakıyorum. Umarım yabani dostlarımız simit ziyafeti çekmişlerdir.




Ben bu güzergahı çok sevdim. Arslanbey rampası haricinde oldukça keyifli. Yalnız olduğum için fazla mola vermiyorum. Bir-iki dakikadan daha uzun süre durduğum ender anlardan bir tanesi.


Schwalbe Land Cruiser' ları teste devam ediyorum. Kar performansı harika. Ama çok dayanıklı bir lastik olmadığından bu lastikleri fazla zorlamamakta fayda var.



Fotoğrafın sağına doğru ayrılan yol Mesruriye Köyü' ne çıkıyor.


Hafıza kartında oluşan hata sebebiyle bu fotoğraf bozulmuş. Bozuk hali bile bence hoş.


Yuvacık Barajı' na akan derelerden birinin doğduğu yerler.




Uzan' ların eski çiftliklerinin olduğu Bakacak Köyü yakınlarındayım.




Arka planda Pamukova.





Bu da orman deposu binası.


Orman deposu binasının olduğu yerden Bilecik ana yoluna (D650) kadar ki inişin tamamını aşağıdaki videodan izleyebilirsiniz.


Arifiye-Bilecik konvansiyonel demiryolunun Hayrettin saydingi.






Hızlı tren hattı üst geçidi.



Hızlı tren hattı sadece trenlere değil, bisikletçilere de hizmet edecek. Gördüğünüz üzere hattın en az bir yanına servis yolu açılıyor. İnşaat bitince bu servis yolları kendiliğinden bisiklet yollarına dönüşecek.




Birazcık tarla yolu.



Başka bir hızlı tren hattı üst geçidi.





 Trenlere binmeyi değil daha çok onları seyretmeyi severim.



Pamukova ilçe merkezine yanaşıyorum.


Çay ve gıda molası.


Ali Fuat Paşa' ya doğru.



Bu binada oturmak isterdim. İki tarafından da demiryolu geçiyor.


İnşaası süren hızlı tren viyadüğü.


Ali Fuat Paşa girişi.


Ali Fuat Paşa-Doğançay arasındaki Örencik Köyü.


Led Lenser B7 markalı farım, yolda tatminkar bir aydınlatma sağlıyor.





Maşukiye bölgesi.


Oldukça güzel bir tur oldu. Bu rota iki günlük olacak şekilde yapılırsa çok fazla tat verebilir.

Sevgiler.

 149.05 klm mesafe, 18.24 km/h ortalama, 56.40 km/h maksimum hız.


----------------------------------------------------- Bu blog sayfasında yer alan fotoğrafların telif hakları aksi belirtilmedikçe Baki Berk Kayalar' a aittir. Maddi amaç güden çalışmalarda izin almadan kullanılması telif hakları yasasına göre suçtur. Maddi amaç gütmeyen kullanımlarda ise kaynak belirtilerek yayınlanması önemle rica olunur. Aksi takdirde bu blog sayfasında yer alan fotoğrafların izinsiz kullanılması durumunda yasal işlem başlatılacaktır. Öneri ve destekleriniz için baymineral@gmail.com adresinden bana ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu blog sayfasındaki tüm yazılı ve görsel materyallerin (sponsor ve kardeş site bağlantı logo ve yazıları ile gazete küpürleri hariç) telif hakları Bâki Berk Kayalar' a aittir. Kullanmak istediğiniz görsel ve yazılı materyal için baymineral@gmail.com adresinden Bâki Berk Kayalar' a ulaşabilirsiniz.

Saygılarımla.