Bisiklet turlarimin finansmani icin sanatsal olan fotograflarimin telif haklarini satisa cikarmaya karar verdim. Ilgilenen olursa sayfanin ozel mesaj butonundan veya baymineral@gmail.com adresinden satin almak istedikleri fotograflarin linkleri ve fiyat teklifleriyle birlikte bana ulasabilirler. - Baki Berk Kayalar

20 Şubat 2013 Çarşamba

B4 V2 Türkiye Turu 12. Anlatımı: 23-25.06.2012


38. Gün:

Rahat bir uyku. Sabah çadırımdan benimle beraber bir kaç santim çapında tüylü bir örümcek çıktı. Sıcak sıcak yatmış benimle. Bir amcamız çadırımın olduğu yere günaydına geldi ve istemememe rağmen çöplerimi attı. Kahvede kahvaltımı yaptım. Hırka Köyü halkı gerçekten çok sıcakkanlı. "Yine gel" dediler.

Tavas yolu sıkıcı geldi. Düzlükler var. Tavas sanayisinde rulman baktım ama bulamadım. Tava şehir içinde yol çalışmaları olduğu için zemin çok bozuktu. Kargo gönderdim. Denizli yolunda 2 kilometre kadar tırmandıktan sonra bir çam ağacının altına kuruldum. Yol biraz erimiş. Güzel sesler çıkıyor. Bir tesise konaklama başvurusunda bulundum ama kabul etmediler. Jandarma kızıyor bahanesi uydurdular. Cankurtaran mevkisindeki bir lokantanın bahçesinde çadır kurmak için izin aldım. Bana yemek verdiler. Sarıkaya Dinlenme Tesislerine teşekkürler.

43.13 klm > 2672.62 klm toplam.
13.9 km/h ortalama, 39.9 km/h en yüksek hız.

Sabah çadırımın içinden bir manzara.


Hırka Köyü Camisi tarihi. Yakın zamanda restore edilmiş.





Çadırımı bir badem ağacının altına kurmuştum.


Hırka kahvesi.


Hırka' dan bir görünüm.


Kale-Tavas yolu.








Tavas.






Tavas-Denizli yolu.










Konakladığım Sarıkaya Dinlenme Tesisleri Honaz Dağı manzaralı.


Bana ikram edilen yemek.


39. Gün:

Bu gece iyi uyudum. Uykumu arada sırada tesisinin köpeklerinin havlamaları bozsa da önemli değil. Sabah çayı ikramları iyi geldi. Denizli' ye kadar genelde iniş vardı. Bölünmüş yolun bir şeridi asfalt çalışması sebebiyle kapalı olduğu için çok rahattım. Denizli' de trafik ışıklarının fazlalılığı bana Messina' yı hatırlattı. Şehirde uğradığım 2. benzinci bana simit ikram etti. İstasyona uğradıktan sonra sanayi sitelerini teker teker dolaşıp rulman aradım. Ama pazar günü olması sebebiyle rulman bulunan pek fazla açık işyeri yoktu. Olanlarda da aradığım rulman boyundan yoktu. 3. benzinci de şarj molası verdim ve çay ikram edildi. Akabinde Pamukkale yolundaki Laodikeia Antik Kenti' ne doğru pedal bastım. Kısaca ziyaret edip oradan ayrıldım. Bende bir keyifsizlik vardı. Neden bilmiyorum. Bu yörede "teker dönüyor" esprileri devam etti. Pamukkale merkezine tam zamanında vardım ve kırkikindi türü bir sağanak bastırdı. Rüzgâr esti gürledi. Caminin oraya yanaştıktan sonra elime yuvasından düşmüş bir kırlangıç bebesi tutuşturulunca ne yapacağımı şaşırdım. Yol sırasında kendime bile zor bakıyorken bir kuş yavrusuna bakmanın imkansız olduğunu tahmin edersiniz. Hava dindikten sonra travertenlerin oraya tırmandım. Kısaca gezdim. Verona plakalı bir otobüs görünce pek sevindim. İnişte turun en yüksek hızını yaptım. Villa San Giovannili Andrea ve eşi ile tanıştım. Biraz dolanmacanın ardından çocukların yardımıyla bir ilkokulun bahçesine kuruldum. 

57.33 klm > 2729.95 klm.
14.9 km/h ortalama, 51.6 km/h en yüksek hız. (Turun en yüksek hızı) 

Çadırımın manzarası.


Kamp yerim hoş sayılır.



Tepelerden Denizli.







2. benzinlikte ikram edilen simit.


Denizli İstasyon.



Laodikeia.



Denizli-Aydın demiryolu.


Pamukkale' nin girişi.


Elime tutuşturulan kırlangıç bebesi.


Pamukkale.














 Kaldığım okul bahçesi.



40. Gün:

Sabaha kadar susmayan patpatlı su motoru, karpuz etkisi ve yamuk ve sert zemin sebebiyle rahatsız geçen bir geceydi. Pamukkale merkezden ayrılıp köylere girdim. 1. köy olan Yeniköy' de sabah ihtiyaçlarımı gidermek için uzun bir mola verdim. Kahvaltımı ederken çay ve maden suyu ikram edildi. Bu köy yolu güzergahı meyve doluydu. Kayısılar, Malta erikleri v.s.... Tarımsal sulama da kullanılan kanalet suları pisti. Çok güzel ve tatlı çıkış-inişli yol beni, Denizli Çevre Yolu' nun sonuna çıkardı. Anadolu yükseltisine sinsi yokuşlarla tırmandım. Hiç zorlayıcı değildi. Çardak' a sorunsuzca girdim. Burada kısa bir molanın ardından Acıgöl' ün güney kıyısındaki tali yoldan devam ettim. Yolda arabayla geçen bir grup genç bana nereden geldiğimi sordular. "Atina' dan" dedim. Aynı gençlerle Kalacağım köy olan Gemeç' te tekrar karşılaşınca foyam meydana çıktı. :D

Caminin bahçesine rahatça yerleştikten sonra akşam çocuklardan birisi bana karpuz, peynir ve su getirdi. Sohbetten çok yoruldum. Hazır çorba yaparak karnımı tam olarak doyurdum.

83.40 klm > 2813.35 klm.
15.0 km/h ortalama, 45.2 km/h en yüksek hız.

Yeniköy.


Küçükdere Köyü Camisi.


Yolda erikler. Bol bol topladım. Yolda atıştırmak için idealler.



Çok susuz kalsanız da kanaletlerdeki suları içme ve kullanma suyu olarak kesinlikle kullanmayın. Tarım ilaçları ve zararlı organizmalar barındırabilir.


Tarımla çok güzel sebze ve meyveler yetiştirilse de arka planı pislik götürüyor. Aşırı derecede kullanılan tarım ilacı ve kimyasal gübreler su kaynaklarını kirletiyor. Zehir kaplı, zehirle üretilmiş sebze ve meyveler sofralarımıza geliyor. Tarım sektöründe çalışanlar birazcık kâr uğruna insanlara hiç utanmadan zehir yediriyorlar. 


Güzelköy hemzemin geçidi.



Denizli-Çardak karayolu.



















Bozkurt Kasabası İstasyonu.






















Çardak-Gemeç yolu.





Acıgöl kıyılarındayım. Acıgöl doğal deterjan içeriyor. Bu da Acıgöl' den çıkartılan hammaddelerden. 

Bu bölgeye zamanında gelen bir Alman, köylülere "tarlaları parselleyeceğinize, gölü parselleyin" demiş ve köylüler bu Almanı kovmuşlar.













Gemeç/Gemiş kasabası.




 İkramlar gelmeye başladı.



Bir kardeşimizin getirdiği soğuk karpuz itina ile lüpletiliyor.


----------------------------------------------------- Bu blog sayfasında yer alan fotoğrafların telif hakları aksi belirtilmedikçe Baki Berk Kayalar' a aittir. Maddi amaç güden çalışmalarda izin almadan kullanılması telif hakları yasasına göre suçtur. Maddi amaç gütmeyen kullanımlarda ise kaynak belirtilerek yayınlanması önemle rica olunur. Aksi takdirde bu blog sayfasında yer alan fotoğrafların izinsiz kullanılması durumunda yasal işlem başlatılacaktır. Öneri ve destekleriniz için baymineral@gmail.com adresinden bana ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu blog sayfasındaki tüm yazılı ve görsel materyallerin (sponsor ve kardeş site bağlantı logo ve yazıları ile gazete küpürleri hariç) telif hakları Bâki Berk Kayalar' a aittir. Kullanmak istediğiniz görsel ve yazılı materyal için baymineral@gmail.com adresinden Bâki Berk Kayalar' a ulaşabilirsiniz.

Saygılarımla.