Bisiklet turlarimin finansmani icin sanatsal olan fotograflarimin telif haklarini satisa cikarmaya karar verdim. Ilgilenen olursa sayfanin ozel mesaj butonundan veya baymineral@gmail.com adresinden satin almak istedikleri fotograflarin linkleri ve fiyat teklifleriyle birlikte bana ulasabilirler. - Baki Berk Kayalar

2 Nisan 2013 Salı

B4 V2 V2-3: Bergama-İzmit: 04-12.10.2012

Bu fotoğrafların izinsiz kullanımı tehlikeli ve yasaktır.

16. Gün:

Yaklaşık 9 saatlik aralıklı bir uyku uyuyorum. Güzel bir kahvaltı ediyor ve bisikletimi hazırladıktan sonra Atilla Altuğ Abim beni arabayla Bergama' yı gezdiriyor. Yola 14.30-15.00 gibi çıktım. Atilla Altuğ Abime her şey için çok teşekkürler. Bergama' dan ayrılırken kırkikindi sağanağı bulutları önümde kapkara biçimde belirdi. Buna rağmen yola devam ettim. Yıldırımlar çok fazla görüldüğü, etrafta köy olmadığı için kendimi Kırıklar Köyü sapağının yaklaşık 300 metre ilerisinde bir bahçeye girmiş olarak buldum. Havanın yatışmasını beklerken Atilla Abimin verdiği kavunların birisini yedim, kabuklarını da tavuklarla paylaştım. Yola devam ettikten sonra Yortanlı Barajı' nı gördüm ve içim cız etti. Yortanlı Barajı' nın altında bırakılan tarih hazinelerini hatırladım. Barajın yanındaki varyant yol tatlı eğimli ve zevkli olsa da baraj içimi kahretti. Trafik yoğunluğunun çok az olduğu Bergama-İvrindi yolunda ilerlerken karşılaştığım hemen her insan bana selam veriyor. Konaklama için Turanköy/Dereköy' e girdim. Jandarmaya gittim ve komutan kardeşim camide bana hemen yer ayarladı ve jandarma karakolunda nefis tabldot yemek ikram ettirdi. Çok sağ olsunlar.

29.67 klm > 1349.07 klm toplam.
14.38 km/h ortalama, 38.36 km/h en yüksek hız.

Bergama' da sabah.

Arabayla Bergama turu.

Bergama' dan ayrılırken.

Sığındığım bahçede kara bulutların dağılmasını bekliyorum.

Tavuklar, kavunun kabuklarını kapışıyorlar.

Bergama-Turanlı/Dereköy yolu ve Yortanlı Barajı manzarası!!!

Beni geçen bir traktör, beni geçtikten hemen sonra bir dal parçası sebebiyle sağ ön lastiğini patlatıyor. :(

Turanköy/Dereköy.

---

17. Gün:

Yastık sorunu ve yoğun tezek kokusu dışında rahat bir uyku. Sabah kendime sıcak kahve yaptım. İyi geldi. Gece bana "burada üşürsün" filan demişlerdi. Dışarıda tulumda yatmanın beni üşütmeyeceğini cami heyetine anlatmam zor oldu. Camideki köy odasında kalan bir amca benimle uzun uzun sohbet etti. Anlaşılan bayağı dertli. Kendisiyle konuşmaktan sıkıldığımı belli etmemeye çalıştım.

Yola çıktım. Sakin yolda tatlı çıkış-inişler çıkış ağırlıklı olarak devam etti. Eski volkan konilerinden birisinin yanından geçtim. Manisa sınırında yaklaşık 600 rakımlı rampa bitiyor. Bu bölgede bulutlar çok alçakta. Hava serinledi. Karşı rüzgâr beni zorluyor. Manisa' ya kısa süreliğine girip çıktım. Duğla Köyü' den geçerken traktör sürücülerinden birisi bana "Allah yolunu açık etsin, hayırlı yolculuklar" deyince pek mutlu oldum. Alçalmaya başlayınca tahmin ettiğim gibi hava ılındı. Büyükyenice Köyü girişinde bölgenin yerlisi olan ama motoruyla İzmir' den gelen birisiyle sohbet ettim. Köyün girişinde bana dik dik bakan birisine "selam" dedim. Mal mal bakmaya devam edince "selam dedim" dedim. Diğer adam neşeyle "Aleyküm selam, Aleyküm selam" dedi. Köyden iki küsür kilometre sonra bir çeşme başında yemek molası verdim. Makarna yaptım, üzerine konserve barbunya döktüm. Bu molada ufak bir yangın atlatınca yüreğim ağzıma geldi. İvrindi' ye rahat iniş-çıkış döngüsüyle vardım. İvrindi halkı bana soğuk gelince buradan hemen kaçtım. Balıkesir-Edremit  karayolunu da geçip Kocaeli yoluna girdim. Kocaeli yolunun başlarındaki çeşme çok iyi geldi. Sonra Kocaeli Köyü' ne vardım.

Kocaeli Köyü, ismi dolayısıyla doğal olarak dikkatimi çekmişti. Halkı sıcakkanlı. Bu turdan sonra bir yerel gazetede Kocaeli Köyü' yle ilgili bir haber çıkardım, belki Kocaeli Büyükşehir Belediyesi kardeş şehir ilan edip bir kaç bir şey gönderir diye, ama takip ettiğim kadarıyla bu tarihi köye hiç bir şey gönderilmemiş.

Kocaelililer bana çay ikram ettiler. Çay nefisti. Köyden çıkarken peşime çocuklar takıldı. :) Az daha ilerleyip Balya anayoluna çıktım. Akbaş Köyü' nde birinci turda karşıma çıkan köpek Asena' yı gözlerimle aradım ama karşıma çıkmadı. Bir bahçeden sarkan elma ağacından iki elma aldım. Sahiplerini önce görememiştim. Sonra tanıştım. Bahçelerine davet edildim. 2008' de boyut değiştiren Sevgili Ananeciğimin çok sevdiği cinsten eriklerden bana ikram ettiler. Bahçede bir bayan bana "seni gidi seni" gibi şirin bir şeyler söyledi. Bahçe sahibi geçen sene bisikletli ve İstanbullu olan bir Türk çiftini konuk ettiğini söyledi.

Balya' da ön tekerim park halindeki bir arabaya taş sıçrattı. :) Balya' dan ekmek alıp hemen Gönen yoluna geçtim. Balya inişi dikti. Kadıköy' e vardım. Çay bahçesinin arkasındaki ağaçlık alana çadırımı karanlıkta kurdum.

81.52 klm > 1430.59 klm toplam.
15.26 km/h ortalama, 44.30 km/h en yüksek hız.

Turanköy/Dereköy' de sabah.

Turanköy/Dereköy-Büyükyenice yolu.

Büyükyenice girişinde tanıştığım motorcu.

Kavun tarlası.

Büyükyenice' den sonraki yemek molam.

Çöp kutusu bulunmayan yörelerde çöplerimi yakarak imha edebiliyorum.

Büyükyenice-İvrindi yolu.

İvrindi.

İvrindi-Kocaeli yolu.

Kocaeli

Kocaeli-Akbaş yolu.

Akbaş

Akbaş-Balya yolu.

Balya' daki kurşun madeni doğanın içine ediyor.

Balya.

Kadıköy.

---

18. Gün:

Rahat bir uyku uyurken gece yakınımdaki köprüden bir aracın geçmesi sırasında bir kedi çığlığı duydum. Sabah köprüyü kontrol ettiğimde herhangi bir kedi izi yoktu. Kedicik umarım yaşıyordur. Konaklama yaptığım yerin yanında hayır işi için yemekler hazırlamaya başlayan köylüler vardı. Bana bir şeyler ikram ettiler. Danişment Köyü' nde şarj ve görüntü aktarım molası verdim. Aynı zamanda yemek de yaptım ve yedim. Gönen' e yaklaşırken basamaklar halinde tırmandım. Bazı tırmanış kesimleri sıkıcı geldi. Gönen' e iniş de basamaklar ve yamuk zeminler halindeydi. Gönen' deki molam çok kısa oldu. Gönen sonrasında sıkıcı yol kesimleri var. Şu an Biga istikametine doğru ilerliyorum. Köylerde mola vere vere Çanakkale-Bandırma anayoluna çıktım. Bu yolda 2009 turu anılarım canlandı. Şirinçavuş rampasından inerken alacakaranlıkta hızlı ve zevkli bir sürüş gerçekleştirdim. Bu kesimde beni sollayan 41 plakalı bir otobüse coşkuyla el sallayınca otobüs ileride yavaşladı ya da durdu. Ben de ilgilenmediğimi belirtmek için bir-iki dakika durdum. :)

Esas Gönen sapağında ışıklarımı yaktım ve Bandırma' ya doğru devam ettim. Karanlık basınca soğuk asfalt kaplı, emniyet şeritlerinde çukurlar barındıran bu yolda çukurlara yakalanmamak için çok dikkatli olsam da biri kaldığım benzinlik & restoranın girişinde olmak üzere iki çukura sertçe girmekten kurtulamadım. Restorana girip yetkili bayana "Tanrı misafiri kabul edermisiniz?" diye sordum ve "kabul ettim bile" yanıtını aldım. :)

Çadırımı gösterilen yere kurdum ve uykumun gelmesini gelen gidenlerle sohbet ederek bekledim. Birisi bana "seni Alman zannettim, ama Almanlar da yalnız gezmez" dedi.

93.94 klm > 1524.53 klm toplam.
15.16 km/h ortalama, 48.48 km/h en yüksek hız.

Kadıköy' de sabah.

Kadıköy-Danişment yolu.

Danişment.

Danişment-Gönen yolu.

Gönen.

Gönen-D200 karayolu yolu, Gebeçınar yakınları.

Biga-Bandırma karayolu.

Bandırma/Bezirci Köyü yakınlarındaki Bozlar Tesisleri' nde kamp.

Geceyi bu dostlarla geçiriyorum.

---

19. Gün:

Trafik gürültüsü altında geçen rahatsız bir gece. Sabah köpecik bebekleri bana "merhaba" dedi. Kahvaltımı yaparken karasinekler beni yalnız bırakmadı. Tatlı iniş-çıkışlarla Bandırma' ya Erdek sapağı üzerinden girdim. Bandırma merkezinde alışverişten sonra Dutliman' a doğru arayollardan ilerlerken kendimi Bandırma çöplüğünde yolumu bulmaya çalışırken buldum. Sevgilisiyle vakit geçiren kamyonetçi kardeşimiz bana yol gösterdi. Normal yola çıktıktan sonra bir çeşme molası verdim. Dutliman Köyü güzel. Ama girişi dik iniş, çıkışı da dik çıkıştan ibaret. Yenice' de kahvenin birinde dinlenirken amcalardan birisi benle saçma sapan konuşmaya başlayınca köyden kısa sürede ayrılmaya karar verdim. Yenice' den itibaren toprak yol başladı. Yenice çıkışında çöplerin denize doğru dökülmesi beni çok üzdü. Sık çıkış-inişli, çok manzaralı, tehna ve toprak/taşlı bir yol. Kurşunlu Köyü' nde asfalt geri döndü. Burada tezgah açmış bir amcadan kestane aldım. Yeniköy' den transit yaptım. 2009 turumda kaldığım Hayırlar Köyü' ne rahatça vardım. Beni tanıyan birisi çıktığı için sevindim. Kestaneleri burada ocakta kavurdum. Kahveci benimle çok ilgilendi, ama yakın ilgisinin altında aslında nelerin yattığını yarın öğrenecektim. Geceyi kahvenin arkasındaki odada geçirdim.

87.58 klm > 1612.11 klm toplam.
15.25 km/h ortalama, 45.15 km/h en yüksek hız.

Sabah çorbası.

Yola çıkamadan önce.

Bandırma.

Bandırma çöplüğü.

Bandırma çöplüğü-Dutliman arası.

Dutliman.

Dutliman-Yenice arası.

Yenice.

Yenice' nin çöpleri denize nazır!!!

Yenice-Kurşunlu arası.

Bu muhteşem yolda ufak bir su geçişi bile var.

Bu gemi kim bilir ne zaman burada batmış. Etrafa kirlilik saçsa da bence güzel görünüyor.

Kurşunlu.

Kurşunlu-Bayramdere yolu.

Bayramdere-Hayırlar yolu.

Hayırlar Köyü.

Geceyi geçirdiğim yer.

---

20. Gün:

Pis ve çöplü odada rahatça uyudum. Kahvaltımı yaptıktan sonra Karacabey' e doğru gittim. Vaktim olduğu için turu biraz daha uzatmaya ve bu bölgede dolanmaya karar verdim. Çizgilerimi bağlayarak Karacabey' i geçtim, rüzgârı da arkama alınca temiz asfalt yolda Mustafa Kemal Paşa' yı da tek bir solukta aştım ve Susurluk yolundaki tepeyi çıktım. Tepenin inişinde önümde garip bir araç fark ettim. Duruyor mu gidiyor mu anlamadım. Sonra onun bir at arabası olduğunu anladım. Yabancı olduğunu anlayınca ilerideki benzinlikte onu bekledim. Hollandalı abimiz at arabasıyla Dünya turuna çıkmış. 5 yıldır (3 aylık kış molaları hariç) yollardaymış.

Susurluk' a girmeden diğer yoldan Bandırma-Karacabey yoluna giderken Aksakal' da mola verdim. Sonra Bandırma-Karacabey yoluna gidip çizgimi bağladım ve Aksakal' a geri döndüm ve Manyas yoluna çıktım. Bu bölgede tavuk çiftlikleri mislerrrr!!!!!!! gibi kokuyorlar. Sebep oldukları kara sinek sürüleri de cabası. Manyas yolunda çeltik tarlaları da dikkatimi çekti. Hasadı yapılan çeltik tarlaları anız ateşleriyle katlediliyordu.  Manyas' a bir kaç kilometre kala önümde kara bulutlar belirdi ve yağmur başladı, yıldırımlar da cabası. Kentin girişindeki benzinciden onay alıp merkeze alışverişe gidip geldim. Geceye hazırlanırken telefon numaramı masumca verdiğim Hayırlar Köyü kahvecisi olan genç arkadaş beni sık sık aramaya başladı. Sonra bunu mesaj trafiğine döndürdüm. Daha tanışmamızın üstünden 24 saat bile geçmeden Simav' a kız istemeye gideceğini ve 200 lira borç!!! istediğini belirtti. Kabul etmeyince "bir daha beni arama" diye cevap yazdı. Hayırlar gibi harika insanlara sahip bir köyün ismini lekeleyen bu arkadaşı sitemle anıyorum. Bisikletçi olabilirim, uzun yollara çıkabilirim, ama bu benim para harcamayı çok seven, zengin birisi olduğum anlamına gelmez. Bisikletçiler zengin değildir. Araba kullananlar zengindir.

129.32 klm > 1741.43 klm toplam.
19.98 km/h ortalama, 48.91 km/h maksimum hız.

Hayırlar' da sabah.

Hayırlar-Karacabey yolu.

Mustafa Kemal Paşa-Susurluk yolundaki Hollandalı at arabası gezgini.

Hayırlı yolculuklar Yoldaşım.

Mustafa Kemal Paşa-Susurluk yolu.

Susurluk-Bandırma yolu.

Bandırma-Karacabey yoluna ulaşıp, çizgimi bağladım.

Aksakal-Manyas yolu.

Manyas.

Geceyi bu piknik masasının üstünde uyuyarak geçirdim.

21. Gün:

Gece, arada şıkırdayan yağmura rağmen çok rahat bir uyku süreci geçiriyorum. Güzel bir kahvaltı yaptıktan sonra 07.00' de yola çıkıyorum. Manzaralar harika. Yol yer yer bozuk. Gönen' e sorunsuzca girdim. Kapalı pazar yerinden ağzımın içinde oluşan bir yarayı onarmak için ücretsiz olarak bir baş sarımsak edindim. Gönen çıkışındaki bir benzinciye yanaştım. "lastiği mi yamayacaksın" diye gelen bir soruya "hayır, ağzımı" diye yanıt verdim ve sarımsakla ağzımın içindeki can sıkıcı yaraya müdahalede bulundum. Anayola (Çanakkale-Bandırma) bir kaç kilometre kala, başka bir benzincide vişne reçelli ekmek molası verdim. Sağ olsunlar tavuk çiftlikleri yüzünden sülalelerini büyüten karasinek çeteleri beni hiç rahat bırakmıyorlar. Yolda da seyir halinde rahatsız ediyor soysuz sinekler. Üstüne üstlük tavuk pisliği kokuları koku alma duyularımı rahatsız ediyor. Anayola çıktıktan sonra karşı yönden gelen İzmirli bisikletçi abimizi turist sandım. Hasan Abimiz Antakya' ya gidiyormuş. Bandırma geçişinde trafik ışıkları haricinde durmadım. Susurluk sapağından sonraki ilk benzincide duruş yaptım. Benzinci bana çok sağ olsun ki kahve yaptı. Bayağı iyi geldi. Sonrasında asfalt çalışması sebebiyle kapatılan yola tamamen yayılarak kilometrelerce rahat gittim. Karacabey' de de trafik ışıkları haricinde hiç durmadım. Uluabat' a bir kaç kilometre kala, karşıdan gelmeye başlayan rüzgâr, son bir kaç kilometreyi bana dar etti. Uluabat' taki camide çok rahat biçimde yer buldum. Kahvede bol bol sohbet ve çay. Sinek sorunu sebebiyle dışarıda yatmaktan vazgeçip, imamın onayıyla ayakkabıların çıkartıldığı antre kısmına önce gazete yayıp bisikletimi park ettim, sonra da tulumumu serip bir güzel uyudum.

130.17 klm > 1871.60 klm toplam.
18.93 km/h ortalama, 46.03 km/h en yüksek hız.

Manyas-Gönen yolunda sabah.

Hamamlı Köyü' ndeki tarihi ilkokul.

Kabaklar tüm pisliğe rağmen inatla büyümeye devam ediyor.

Manyas-Gönen yolu.

Saat tam 09.00' da Gönen' deyim.

İzmirli Hasan Abimizi turist sanıyorum.

Bandırma' ya yaklaşırken anız ateşleri trafiği bile etkiliyor.

Bandırma.

Susurluk sapağını geçtikten sonraki benzinci.

Bandırma-Karacabey yolu.

Uluabat.

Hayatımda gördüğüm en dar kapı.

Bandırma bölgesinde ne kadar çok karasinek var. Bu da onun kanıtı.

Uluabat' ta cami kampı.

---

22. Gün:

Orta rahatlıkta bir uyku oluyor. Dün rüzgâr biraz çarptığından bende kırıklık oluştu. Bağırsaklarım bozuldu ve biraz ateşim çıktı. 06.00 gibi kalkıp hemen toplandım, iki çay içip yola çıktım. Turcunun en iyi ilacı bisiklet sürmeye devam etmektir. Sisler içinde titreye titreye yol aldım. Bu turun en soğuk gecelerinden birisiydi. Karacabey' de 9.3 derece ölçülmüş. Anayolda çok az gittikten sonra Gölkıyı Köyü' ne giden tali yola saptım. Gölkıyı' ya ilerlerken çoban köpekleri benimle pek ilgilendiler. Gölkıyı' da biraz uyuklayıp çay içtim ve kendime geldim. Gölkıyı' dan anayola gidip geldim ve çizgi bağladım. Sonra o tali yolun sonuna kadar gittim. Muhteşem bir bisiklet yolu olma adaylığına sahip. Çok güzel bir yol olmasına rağmen yolun sonuna doğru iki lastiğimin birden inmesi beni bayağı bir uğraştırdı. Arka lastikten üç, önden bir diken çıkardım. Anayola kısa süreliğine girip Yenikaraağaç Köyü' nden Esence-Zeytinbağı yoluna saptım. İlk çeşmede durakladığımda karşı yönden gelen bir jandarma kamyoneti yanımda durdu.

Jandarma: "Where are you from?"
Ben: " A İzmit"
Jandarma: "??!"
Ben: "İzmit"
Jandarma: "Türkmüydün... Bende seni gavur sandıydım."

Taşpınar' a yaklaşırken ön tekerim tekrar iniyor. Biraz şişirip köye giriyorum. Taşpınar Köyü' nde bakkalın önünde tamir ediyorum. Tek bir iç lastikte üç delik birden buldum. Yama yapa yapa yoruldum. Esence girişinde mevsimin son incir ağacına dalıyorum. Esence' den geçerken bu kez arka lastik tekrar iniyor. Arka lastikten bir diken daha çıkardım.

Esence'den sonraki inişin sonunda bir köpek bana sessizce aniden yaklaşınca "lan salak!!!, geç lan yerine" diye bağırınca çıktığı yere geri giriyor. Zeytinbağı' na kadar ki kalan yolu çok keyifli ve iniş çıkışlı bir toprak yoldan gittim.  Zeytinbağı' nda aslen çok eski bir kilise olan Fatih Camisi' ni beğendim. İmamı çok iyi çıkınca oraya yerleşmem sorun olmadı.

54.72 klm > 1926.32 klm toplam.
14.00 km/h ortalama, 42.30 km/h en yüksek hız.

Uluabat' ta sabah.

Gölkıyı yolu.

Gölkıyı.

Gölkıyı-Yenikaraağaç arasındaki alternatif yol.

1. lastik patlama molası.

Taşpınar Köyü' nün biraz ilerisindeki çeşme.

Esence incir molası.

Esence-Zeytinbağı arasındaki alternatif toprak yol.

Eski volkanik koniler.

Zeytinbağı' nda damın birinde intihara meyilliymiş gibi görünen köpekleri fark edince şaşkına dönüyorum. Bir teyzenin dediğine göre düşmemeyi öğrenmişler.

Zeytinbağı' nda köpeklerin ruh halleri değişik.

Zeytinbağı/Tirilye.

Fatih Camisi' nde gece.

---

23. Gün:

Sivrisinek müziklerinin de katkısıyla rahatça uyuyorum. Sabah kahvesiyle birlikte Go Pro' mu şarj ediyorum. Arka lastik biraz inik gibiydi. Lastiği değiştirmeksizin hava bastım. Bir daha da İzmit' e kadar inmeyecekti. Rahatça Mudanya' ya girdim. Mudanya yolundaki yokuşlar çıtır çerez gibi geldi. Mudanya' da Bursalı bir internet arkadaşımla buluştum. Mudanya' ya Mudanya Mütarekesi' nin yıldönümünde girdiğim için şehirde resmi bir hava vardı. Mudanya-Kurşunlu yolunda hayvanoğlunun birisi beni sıkıştırdı. Kurşunlu' da alışverişimi yaptım. Bursa-Yalova yoluna bağlandıktan sonra Gemlik' e inerken yol yeterince geniş, ama emniyet şeridi yok ve akşam trafiği var. Bu yüzden inişte olmama rağmen çok tırstım. Gemlik' ten transit yaptım. 1. benzinlik uygun değildi. 2. benzinlik olan Aslan Tesisleri lüks görünse de beni kabul ettiler. Gece yatmaya hazırlanırken otobüsle gelen bir bayan grubu burada mola verdi. Sıcacık otobüslerinden inen o mutlu ve güzel yüzler dikkatimi çekti. Onların halinin yanında kendi halimi düşününce kendi halime kikir kikir gülmekten kendimi alamadım. Bu gecenin soğuk ve uzun geçeceği belliydi. Üstelik uyku tulumunda yatacağım. Daha bir soğuk olacak yani. :) Kebapçının önünde ağaçların altına tulumumu serip uyudum.

50.42 klm > 1976.74 klm toplam.
16.07 km/h ortalama, 45.15 km/h en yüksek hız.

Zeytinbağı' nda sabah.

Zeytinbağı-Mudanya yolunda eski bir çeşme.

Kumyaka Köyü.

Kumyaka-Mudanya arası.

Bu güzel manzarayı kalantorun birisinin yaptığı beton yığını kapatacak.

Mudanya.

Mudanya-Kurşunlu yolu.

Burası sanırım Kurşunlu. Roma dışında bir yerde "hakiki Roma dondurması" yazan tabelalar görmek çok garibime gidiyor.

Gemlik-Orhangazi arasındaki Aslan Tesisleri' nde kamp.

---

24. Gün:

Tuluma yatarken sabahleyin titreye titreye kalkacağımı biliyordum. Ama hava soğuk (6-9 derece arası) olmasına rağmen tulum görevini yaparak beni ideal uyuma sıcaklıklarında tuttu. Tulumun içi ısınmadı, ama soğumadı da. Rahat bir gece geçirdiğimi söyleyebilirim. Orhangazi yolundaki dike yakın olan yokuş sıkmadı. Orhangazi girişindeki bir benzincide kısa bir mola verdim. Sonra Orhangazi' de trafik ışıkları haricinde hiç durmadım. Orhangazi-Yalova yolundaki Süpürgelik (Cengiler Geçidi) tırmanışında yol üç şeritli olmasına rağmen TIR' lar 3 şeride doymuyorlardı. Cengiler Geçidi' nin güney rampası tatlı eğimli olduğundan hiç sıkmadı. İnişinde bu turun 2000. kilometresini coşkuyla kutladım. İnişin sonunda Yalova yakınlarında kulağını temizleyim derken beni tehlikeye atan kamyonet sürücüsüne "DİİİKKKAAAATT!!!" bağırışımı yapınca uyandı. Yalova' da trafik ışıkları haricinde durmadım. Yalova-Altınova arasında minibüsçüler dengesiz gittiklerinden beni rahatsız ettiler. Yalova' nın bir kaç kilometre çıkışındaki Çiftlikköy' e 08.00' de girdim.

Karamürsel transitimde yolla oynaşmayı seven yayalara 3 kez bağırmak zorunda kaldım. Konca rampasının inişinde Olgun Şenel kardeşimle buluştum. Tam da burada buluşacağımızı düşünüyordum.

Gölcük transitimizde kırmızı ışıkta geçmeye çalışan yayalara bağırınca artist bir dayı "bağırmasana lan" diye yanıt verdi. Cevabım "bağırırım lan, salak" oldu.

Gölcük-Başiskele arasında fotoğrafımızı çeken sportmen birisinin yanında durduk ve sohbet ettik. Başiskele' de sahildeki yürüyüş yoluna indikten sonra Naila Cafe' ye geçtik. Şehnaz Karabulut' la burada buluşup sohbet ettik ve İzmit merkezine geçtik.

Çok şükür sağ salim sokağımıza girdikten sonra çocuklardan birisi "Abi, Londra' dan mı?" diye sorunca "inşallah bir gün" yanıtını verdim. Şehnaz Abla evimin oraya kadar bana eşlik etti sağ olsun.

1500 kilometre civarı yaparım diye çıktığım bu tur, anlık kararların rotalarıma yansımasıyla en uzun turlarımdan birisi oldu. Bu turumu da sağ salim bitirdiğim için şükrediyorum. Yeni uzun turların uzun anlatımlarıyla görüşmek ümidiyle. Beni takip etmeye devam edin.

102.74 klm > 2079.48 klm toplam.
20.87 km/h ortalama (İzmit içine 22.50 km/h ortalamayla geldim), 48.48 km/h en yüksek hız.

Gemlik-Orhangazi yolunda Güneş doğuyor.

Yalova-Karamürsel yolunda otoyol inşa ediliyor. Bu otoyol sayesinde normal yolda kısa bir tünel inşa ediliyor.

Konca rampasının inişinin sonunda (Halıdere' de) Olgun Şenel' le buluşuyorum.

Benim için yola çıktığına çok sevindim. Teşekkürler arkadaşım.

Fotoğrafımızı çeken, tatlı sohbeti olan abimiz.

Başiskele sahilinde Şehnaz Karabulut ile buluşuyoruz.

Sohbetimiz kıvamında.

Bisikletimle pozlar veriliyor. :)

İzmit merkez.

Bisikletim gara girdi.

Sevgilerimle.

----------------------------------------------------- Bu blog sayfasında yer alan fotoğrafların telif hakları aksi belirtilmedikçe Baki Berk Kayalar' a aittir. Maddi amaç güden çalışmalarda izin almadan kullanılması telif hakları yasasına göre suçtur. Maddi amaç gütmeyen kullanımlarda ise kaynak belirtilerek yayınlanması önemle rica olunur. Aksi takdirde bu blog sayfasında yer alan fotoğrafların izinsiz kullanılması durumunda yasal işlem başlatılacaktır. Öneri ve destekleriniz için baymineral@gmail.com adresinden bana ulaşabilirsiniz.