Bisiklet turlarimin finansmani icin sanatsal olan fotograflarimin telif haklarini satisa cikarmaya karar verdim. Ilgilenen olursa sayfanin ozel mesaj butonundan veya baymineral@gmail.com adresinden satin almak istedikleri fotograflarin linkleri ve fiyat teklifleriyle birlikte bana ulasabilirler. - Baki Berk Kayalar

1 Nisan 2013 Pazartesi

Çenedağı - 31.03.2013

Merhabalar.

Olgun Şenel ile yaptığım yeni bir günübirlik turla daha karşınızdayım. Normalde ben bugün tur yapma konusunda kararsızdım. Esas rotayı da yola çıkmadan hemen önce çizdim.

Rotamız.

Atatürk heykeli önünde 08.00' de buluştuk.

Yavaş yavaş Umuttepe' ye tırmanıyoruz.

Kent ormanda mola.

Eski İstanbul yolunda Sipahiler' e doğru ilerlerken yol boyunca etrafa serpiştirilmiş bir sürü sokak köpeği var. Belediyeler topladıkları sokak köpeklerini düzgün barınaklara yerleştirmek yerine kırsal bölgelere salıyor ve bizlere tatsız sürprizler yaratıyorlar. Köpekler gündüz saatlerinde uyuşuk oldukları için bizi iplemediler, ama gündüzleri en sakin görünen köpeklerin bile geceleri aslan kesilebildiğini unutmamak gerekir. Bu yüzden Eski İzmit-İstanbul yolundan gece bisikletle geçmek yürek ister.

Eski İzmit-İstanbul yolu.

Önceden Sipahiler' de bu yol üzerinden gitmiştim. Azıcık geri dönüp diğer bir yol üzerinden gidiyoruz.

Eski İstanbul yolundan çıktık. Sipahiler' den sonra bir çeşme.

Sipahiler'in güneyindeki küçük bir köy.

Bu küçük köyden itibaren toprak ve yer yer çamurlu bir yol başlıyor.

Sipahiler-Çenedağ arasındaki bölge.

Hayatımızda bisikletle inip-çıktığımız en dik yokuşlar bu fotoğrafta hayal meyal görünüyor. Bisikletimin önündeki iniş %40 civarıydı. Karşı taraftaki karşılığında %50 kadar bir eğim varken yaklaşık 10 metrelik bir kesimi %60 civarıydı. Onun arkasındaki iniş de %50 civarıydı. Bu yokuşlara iniş ve çıkışlarımızın bisiklet üstünde yapılmadığını hatırlatmak isterim. Yürüyerek dahi zor hareket ediliyordu.

%60 civarı eğimle boğuşurken. Orada ayakta zor duruyordum. Üstelik bisikleti nasıl yukarı çıkartacağım ki? Bir kaç metre daha ittirip bisikletini tek başına çıkarabilen Olgun' u çağırıyorum. Kollarım bacaklarım kadar güçlü değil. Ağır kaldırma konusunda iyi değilim. Mecburen destek aldım. Fotoğraf: Olgun Şenel

O yokuşun öteki tarafı. Görünen yoldan sağa sapacağız.

İndiğimiz 2. dik iniş. %50 civarı eğim var burada da.

Yola indik, ama yola çıkmamız için bir kaç metrelik dik bir kesimi de çıkmamız gerekiyordu. Olgun sağ olsun bisikletimi çıkardı.

Bu bozuk yol bile bize otoban gibi göründü.

O yoldan da çıkıp asfalta ulaşınca zaferimizi ilan ettik.

Sularımız bitti ve Çenedağ' ın zirvesine çıkan yolun başındaki Çenesuyu çeşmesine zamanında ulaştık. Çenesuyu, abartmamak gerekirse Dünya' nın en iyi sularından birisidir. Meşhur markaların sularına bence bilmem kaç yüz bin basar. Çenesuyu' nun o harika tadını aldığım çok az su vardır.

Çenedağ zirvesi, ağaçların arasında zorlukla seçiliyor.

Zirveye dik, gevşek zeminli bir yolu kullanarak zorlanarak çıktık ve zaferimizi ilan ettik.

Bu kadar harika bir yerde böyle hödük bir yapının olmasına inanamadık.

Olgun gerçekten zafer sarhoşu olunca uykuya dalıverdi.

Olgun uyuklarken fotoğraf işlerini hallediyorum.

Çenedağ' ın zirvesinden inip etrafını dolaşan toprak yola giriyoruz. Çamurlar da bizi bekliyordu tabi.

Çenedağ zirvesi.

Manzaralar güzel.

Birazdan ineceğimiz yol.

Burada "gençleştirme" adı altında orman katliamı yapılıyor. Katliamın delilleri yolları kapatmış.

Bir ara Olgun' un önünden gidince O' na bir sapakta yolunu şaşırmasın diye odunlarla işaret yapıyorum.

Bir dost yavaş yavaş ilerliyor.

İniş yolu da pek manzaralı.

Karşı yönden gelen bir grup motokrosçu, bize selam verdikten sonra karşı taraftaki dik yokuşa tırmanıyorlar.

Çenedere Vadisi' nden inerken bir taşa sertçe çarpınca ödüm kopuyor.

Vadinin aşağı taraflarında piknikçilerin etrafı pisliklerle donatmaları bizi çok üzdü.

Demiryolu inşaatı Plajyolu Mahallesi' ni katlediyor.

Bugün hava sıcaktı. Mevsimin ilk 30 derece sıcaklığı bugün ölçüldü. 30.8 derecelik kesin ölçümüyle 1970 yılından beri İzmit' te ölçülen en yüksek Mart ayı sıcaklığı olmuş. Önceki rekor, 26.03.2001 tarihindeki 30.2 derecelik sıcaklıkmış. Sıcağı hissetmememe rağmen kolların hissetmiş olmalı ki kıpkırmızı oldular.

Nice turlarda görüşmek ümidiyle.

68.57 kilometre mesafe, 12.69 km/h ortalama hız, 51.20 km/h en yüksek hız.

----------------------------------------------------- Bu blog sayfasında yer alan fotoğrafların telif hakları aksi belirtilmedikçe Baki Berk Kayalar' a aittir. Maddi amaç güden çalışmalarda izin almadan kullanılması telif hakları yasasına göre suçtur. Maddi amaç gütmeyen kullanımlarda ise kaynak belirtilerek yayınlanması önemle rica olunur. Aksi takdirde bu blog sayfasında yer alan fotoğrafların izinsiz kullanılması durumunda yasal işlem başlatılacaktır. Öneri ve destekleriniz için baymineral@gmail.com adresinden bana ulaşabilirsiniz.