Bisiklet turlarimin finansmani icin sanatsal olan fotograflarimin telif haklarini satisa cikarmaya karar verdim. Ilgilenen olursa sayfanin ozel mesaj butonundan veya baymineral@gmail.com adresinden satin almak istedikleri fotograflarin linkleri ve fiyat teklifleriyle birlikte bana ulasabilirler. - Baki Berk Kayalar

21 Nisan 2013 Pazar

Kefken Adası - 21.08.2012

Çocukluğumun önemli bir kısmı Kerpe civarında geçmiş olmasına rağmen, yakınlardaki Kefken Adası' na gitme fırsatını hiç yakalayamadım. Bugüne nasipmiş. Hem palamut avı hem de Kefken Adası' na gitme amaçlı bir aktivite. Hem de bisikletimle. Daha ne olsun be. :) Kefken Adası çizgisini de bağladım ya..... :)

Kefken Adası Karadeniz kıyılarımızdaki az sayıdaki adadan birisi. Üzerinde bir kaç görevli haricinde kimse yaşamıyor. Doğal olarak adaya olan tek ulaşım balıkçı tekneleri. Adaya çıkış serbest. Kıyıdan bir kaç yüz metre civarı kadar uzaklığı var.

Bu etkinliğe Yusuf Taşer kardeşim ev sahipliği ediyor. Ailesine ait tekneyle seyahat ettik. Teknede benim ve Yusuf' un dışında Yusuf' un bir akrabası ve Sinan Tazegül kardeşim var.

2012 1. turumda Alaçatı' da kaçırdığım büyük balığı unutamadım. Kaçırdığım balığın rövanşını almak istedim ve istediğimden fazlası oldu. Üç arkadaşımla palamut avındayken, yokladığım palamut oltamız, Kefken açıklarında bir palamut sürüsü tarafından aniden durduruluyor. 20 tane palamutun oltaya verdiği ağırlık, inanılmaz bir zevkti. 

Balıklar oltaya takıldıktan sonra oltayı arkadaşa devredip bu muhteşem anları kaydetmek için kamera arkasına geçtim. 

Günün ilerleyen saatlerinde 5 + 2 şeklinde 7 palamut daha yakaladık. Akşamleyin büyük bir balık ziyafeti vardı.

Fotoğraflarla devam edeyim isterseniz.

Sabahın ilk ışıklarında Kerpe-Kefken arasındaki bir kaç kilometrelik mesafeyi bisikletimle hızlıca gidiyorum. Yusuflar arkadan arabayla geliyorlar.



Kefken Limanı' nda tekneye biniş.






"Çocuk" en güzel yerde seyahat ediyor.





Oltayı denize Yusuf salıyor. Sonra oltanın sorumluluğu bana geçiyor. Bir kaç dakika sonra 20 palamut aynı anda oltaya takılacaktı.



20 taneyi birden çektik. Kova doldu.


Nüfus sayımı. :)


Balıktan sonra Kefken Adası' na çıkarma yapıyoruz.


Bisikletimin adaya çıkartılış ve tekneye geri bindiriliş işini Yusuf kardeşime havale ediyorum. Kollarım bacaklarım kadar güçlü değil.


Kefken Adası' nda çizgi bağlarken. :)








Burası güzel bir yer. 




Denize nazır.



Şansımızı denemeye devam.


Kefken Limanı' na yanaşıyoruz.



Teşekkürler arkadaşlar.


Ganimetler. Bir kısmını Yusuf ailesine gönderiyor. Kalanıyla da büyük bir ziyafet çekiyoruz. Palamudu çok severim. (olsa da yesem)


15.5 klm mesafe.
18.5 km/h ortalama, 49.3 km/h en yüksek hız.

----------------------------------------------------- Bu blog sayfasında yer alan fotoğrafların telif hakları aksi belirtilmedikçe Baki Berk Kayalar' a aittir. Maddi amaç güden çalışmalarda izin almadan kullanılması telif hakları yasasına göre suçtur. Maddi amaç gütmeyen kullanımlarda ise kaynak belirtilerek yayınlanması önemle rica olunur. Aksi takdirde bu blog sayfasında yer alan fotoğrafların izinsiz kullanılması durumunda yasal işlem başlatılacaktır. Öneri ve destekleriniz için baymineral@gmail.com adresinden bana ulaşabilirsiniz.

1 yorum:

  1. Kefken Adasının her yanı anason kokar. Çünkü adada en çok yetişen bitkidir. Bir de iç bölgelerde Bizanslılardan kalma sarnıçlar vardı hatırımda kalan.

    YanıtlaSil

Bu blog sayfasındaki tüm yazılı ve görsel materyallerin (sponsor ve kardeş site bağlantı logo ve yazıları ile gazete küpürleri hariç) telif hakları Bâki Berk Kayalar' a aittir. Kullanmak istediğiniz görsel ve yazılı materyal için baymineral@gmail.com adresinden Bâki Berk Kayalar' a ulaşabilirsiniz.

Saygılarımla.