Bisiklet turlarimin finansmani icin sanatsal olan fotograflarimin telif haklarini satisa cikarmaya karar verdim. Ilgilenen olursa sayfanin ozel mesaj butonundan veya baymineral@gmail.com adresinden satin almak istedikleri fotograflarin linkleri ve fiyat teklifleriyle birlikte bana ulasabilirler. - Baki Berk Kayalar

15 Nisan 2013 Pazartesi

Kış Kamplısı 12-14.12.2012

1. Gün:

Olgun Şenel ile kalkıştığımız iki gecelik tur. Samanlı Dağları' ndan transit yaparak ıssız yollardan Mekece tarafına geçeceğiz.

Gün başlıyor.



Bisikletim için far satın almıştım. Bugün kargoyla bana gelecekti. Kargo şubesine gidip farı alıyorum.





Doğantepe Köyü yakınlarında çay molası.


Yuvacık Barajı' na doğru tırmanıyoruz. Uzun bir yokuş değil, ama dik. 



Yuvacık Baraj Gölü.



Baraj gölünün batı kıyısındaki yolu takip ederek gölün sonundaki köprüden geçiyoruz.




Esas yokuş bu köprüden sonra başlıyor.



Servetiye Camii yolu.


Servetiye Camii Köyü.



Hava gördüğünüz gibi kapalı, ama yağış yok. Bu fotoğraftan sonra çisenti başlıyor. Ben bu turda kar görmek istiyordum, ama karla pek karşılaşmayacaktım. Yokuş aralarda kısa bir-iki düzlük olsa da etkili ve sürekli. Biraz sıkıyor. 


Servetiye Camii-Aytepe yolu.




Kazandere yolu kavşağındaki tesis.





Servetiye Camii-Aytepe yoluna devam.







Aytepe Köyü.






Aytepe Geçidi' ne çıkarken.






Karrrrrrrrrrrrrrrr...................



Bulutların arasında ıssızlığın içinde pedal çevirmeye başladık.






1007 metre rakımlı Aytepe Geçidi. Burada da biraz dinleniyoruz.







Sislerin içine doğru yola devam. Issızlığın göbek deliği.



Bursa' ya bağlı Elmalı Köyü' ne gidiyoruz ama önümüzde kilometrelerce mesafe var, zemin bozuk ve yol iniş-çıkışlı ve hava kararıyor.













Gece ıssızlığın içinde sessizce ilerliyoruz. Bir araba bizimle karanlığın içinde karşılaşıyor, tepki bile veremiyor. Karanlıkta yokuş çıkarken ormanın içinde bir gümbürtü kopuyor. Ya bir deprem oldu ya da bir meteor düştü. Bu gece iki defa meteor kayışını izledim. Harikaydı. Doğal olarak geçtiğimiz her yerleşim yerinde köpeklerin dikkatini de çektik. 


Elmalı' yı da geçtik, hatrı sayılır bir yokuşu tırmandık ve Boyunkaya' ya girdik. Sıcaklık -2.1 derece. Çantalarımız kırağı kaplandı. Sıcaklığı hissetmiyoruz. 





Boyunkaya' dan sonra sis yeniden başladı. Bir ara Olgun benim önüme geçti ve gözden kayboldu. Yoğun siste farıma rağmen bir metre ötemi bile görmekte zorlanıyordum. Bilmediğim ve sis sebebiyle göremediğim bu yolda, GPS' ten yolun gidişatını görsem bile bilmediğim bir engelle (taş, çukur, kütük) karşılaşmaktan korktum.


Benli Köyü' nde uzaktan bir arkadaşımın evine konuk oluyoruz. Geceyi burada geçireceğiz.


67.64 klm > 67.64 klm toplam.
10.11 km/h ortalama, 37.26 km/h en yüksek hız.

---

2. Gün:

Benli' de sabah. Ahiler Köyü üzerinden Mekece' ye doğru inişe geçiyoruz. Yolda avcılar katliam yapıyorlar.






Mekece.






Mekece' den sonra köylerden Geyve' ye doğru ulaşmaya çalışıyoruz.


Sakarya Nehri.







Çengel Köyü molası.



Çengel Köyü çıkışında bir kerevizim oluyor. Bu kerevizi İzmit' te başka bir arkadaşımla birlikte bir güzel pişirecektik. 


Çengel' den sonra çizgi bağlamak için tarla yollarına girme hatasını yapıyoruz. Kış mevsiminde tarla yollarına girilmemesi gerektiğini öğreniyorum. İlerleyen anlarda bisikletlerimizi iterek bile götürmek zor hale gelecekti.










Haritalarda ve uyduda görünmeyen bir asfalt yola ulaşıncaya kadar çamur kabusu yaşıyoruz. O asfalt yol bize otoyol gibi geliyor ve çizgiyi filan boş verip Geyve yoluna bağlanıyoruz.





Geyve' de üçer lahmacunu tüketip akşam yemeğimizi yiyoruz.




Geyve-Doğançay arasındaki alternatif yoldayız. Umarım bu yol hızlı tren uğruna katledilmez. Bu alternatif yolu nehrin karşısındaki anayola bağlayan bir asma köprü keşfediyoruz. Ben de hazır fırsat varken kısacık bir çizgi bağlamış oluyorum.





İzin vermekte direnen jandarmaya rağmen Doğançay İstasyonu' na çadır kuruyoruz. 

65.25 klm > 132.89 klm toplam.
14.09 km/h ortalama, 46.95 km/h en yüksek hız.

---

3. Gün:

-1.2 dereceye kadar düşen sıcaklıkta, 2 kişilik çadırda sıkışık ve bana rahatsız gelen bir uyku oldu. Gece boyunca bol bol yük trenleri geçti. 

Doğançay İstasyonu' nda sabah.












Doğançay' daki kahvede kahvaltımızı ettik. Çınardibi' ne doğru devam ediyoruz. Paraya doymayan hain kalantorlar Sakarya Nehri' nin de bekaretini bozmuşlar. HES yaparak tecavüz etmeye devam ediyorlar. 


Adliye Köyü' ne doğru çizgi bağlayıp geliyoruz.


Adliye Köyü.



Bir yerde çamura bastım. :)



Mollaköy civarında bir köyde mola veriyoruz.





Otoyolun Adapazarı gişelerinin olduğu yerden Bilecik yoluna çıkıp Akçay' a ve oradan İkramiye' ye ve oradan da Sapanca' ya doğru geçiyoruz. İkramiye' nin çıkış rampası çok dik. İnişi de çok dik olduğundan inişi çok zorladı ve korkuttu. 

Nailiye molası.




Sapanca merkezine hiç girmeden otoyola paralel yola çıktık Maşukiye' ye kadar o yoldan ilerledik. Yolda hızlı tren inşaatında çalışan kamyonlar rahatsızlık verdi. 

İzmit' e keyifle vardık.



Teşekkürler Olguncum.

86.77 klm > 219.66 klm toplam.
15.76 km/h ortalama, 41.19 km/h en yüksek hız.


----------------------------------------------------- Bu blog sayfasında yer alan fotoğrafların telif hakları aksi belirtilmedikçe Baki Berk Kayalar' a aittir. Maddi amaç güden çalışmalarda izin almadan kullanılması telif hakları yasasına göre suçtur. Maddi amaç gütmeyen kullanımlarda ise kaynak belirtilerek yayınlanması önemle rica olunur. Aksi takdirde bu blog sayfasında yer alan fotoğrafların izinsiz kullanılması durumunda yasal işlem başlatılacaktır. Öneri ve destekleriniz için baymineral@gmail.com adresinden bana ulaşabilirsiniz.

1 yorum:

Bu blog sayfasındaki tüm yazılı ve görsel materyallerin (sponsor ve kardeş site bağlantı logo ve yazıları ile gazete küpürleri hariç) telif hakları Bâki Berk Kayalar' a aittir. Kullanmak istediğiniz görsel ve yazılı materyal için baymineral@gmail.com adresinden Bâki Berk Kayalar' a ulaşabilirsiniz.

Saygılarımla.