Bisiklet turlarimin finansmani icin sanatsal olan fotograflarimin telif haklarini satisa cikarmaya karar verdim. Ilgilenen olursa sayfanin ozel mesaj butonundan veya baymineral@gmail.com adresinden satin almak istedikleri fotograflarin linkleri ve fiyat teklifleriyle birlikte bana ulasabilirler. - Baki Berk Kayalar

8 Nisan 2013 Pazartesi

Maşukiye Su Rotası - 05.04.2013


Baharın bu güzel gününde kendime bol sulu bir çizgi bağlama rotası hazırladım. Sabah uyandığımda havada bulutun zerresi bile yoktu. 


Mimar Sinan Üstgeçidi' nin Uğur Mumcu Parkı ayağının orası.





Kullar' ın azıcık kuzeyinde bir çizgiyi bağlarken nefis bir yoldan geçiyorum.









Kartepe ilçesine bağlı Yeniçeri Sokak' tan çizgi bağlamak için bahçe aralarından geçerken karşılaştığım 2 iri köpek, beni gördükten sonra yıldırım hızıyla bana doğru gelmeye başlayınca o an için neye uğradığımı şaşırdım. Neyse ki bana değil, başka bir köpeğe doğru dalışa geçtiler. 


Kartepe-Bağdat Caddesi' nden Kartepe' ye bakış.



Kartepe-Nazım Demirci Caddesi' nden Kartepe' ye bakış. 


Sarımeşe-Suadiye arasında tarım alanlarında bulunan sanayi tesislerine Arslanbey Organize Sanayi Bölgesi adı verilmiş. Tarım alanı ve doğa katletmeyi seven insanlar benim düşmanımdır.





Suadiye yöresinde çizgi bağlamak için sakin bahçe arası yollarda dönüp dolanmaya başladım.

Suadiye/Çınar Evleri Caddesi.



Çepni Caddesi ile Söğütlü Caddesi arasındaki bir yol. Arka planda Kartepe.


Aynı yer.


Bir taş ocağı, doğanın ırzına geçmiş. Bekaretini sertçe bozmuş.


Mola yeri. Sivrisineklerden birisi tadıma bakıyor.

Söğütlü Caddesi' ne bağlı bir bahçe yolu. Bu dere-yoldan geçmedim.



Başka bir dere.


Söğütlü Caddesi' nin sonunda Tepetarla' da katledilen demiryoluyla buluşuyorum. İzmit yönüne bakış. Az ileriden Kuzey Anadolu Fay Hattı geçiyor.  




Ankara yönüne bakış.


Hızlı tren hattı Tepetarla Köyü' nün dibinden geçiyor. Hızlı tren hattı, Dünya' nın en tehlikeli fay hatlarından olan Kuzey Anadolu Fay Hattı' nın üstünden geçiyor. Bakalım devlet yetkililerimiz demiryolu söktükleri gibi fay hattını da yerinden sökecekler mi??? :P :P :P



Gülümseme ile gülümsememe arasında bir ifadem var. Güvenlik sebebiyle bir daha kolay kolay TCDD trenlerine binmeyeceğim, ama seyredecek hızlı trenler ve bol bol boş ray olacak. 


Söğütlü Caddesi' nin bitip, Yıldızeli Sokak' ın birleştiği nokta. Umarım buraya iyi bir altgeçit yaparlar.


Heyrek Caddesi' nin sonunda demiryoluna tekrar çıkıyorum.

Ankara yönüne bakış.




İzmit yönüne bakış.








Ankara yönüne bakış.


Kadıoğlu Sokak' ın sonunda hem dere yatağı, hem de bahçe yolu olan bir yola giriyorum. Bu yola ikinci gelişim. 

Ağaçlar yarılarına kadar bakır sülfat olduğunu sandığım bir madde ile kaplanmış.




Kadıoğlu Sokak.




Ağaçlar bembeyaz olmuş.







Kadıoğlu Sokak ile Derbent arasındaki yaklaşık 700 metrelik dereyolu.
















Nüsretiye Köyü' ne doğru çıkıyorum.




Nusretiye' de çay molası. İçtiğim iki çay için para istenmiyor sağ olsunlar.



Bugün günlerden cuma. Bu turda Cuma namazının insanlar arasında ne kadar büyük bir heyecan oluşturduğunu anladım. İnsanlar bayrammış gibi tertemiz giyinmiş, misler gibi kokular sürünmüşler. Köylerde Cuma vakti öncesi adeta bayram telaşesi vardı. Çok hoşuma gitti.

Maşukiye-İçmeler Caddesi' nde çizgi bağlarken bu manzara ilgimi çekiyor.


Maşukiye' deki alabalık tesislerinin bisikletle çıkılabilecek en yüksek noktasına ulaşıp ayaklarımla suyun sıcaklığını kontrol ediyorum.







İçinden geçtiğim alabalık tesislerinin bir grup alabalığı.






Dönüşte Maşukiye' deki üstgeçitten geçerken hızlı tren katliamını fotoğraflamaya devam ediyorum.

Ankara yönüne bakış.



İstanbul yönüne bakış.


Burada mevcut köprünün yanında bulunan, otoyolun yapılmasıyla devreden çıkartılmış eski karayolu köprüsü de hızlı trene kurban edilmiş.



Arka lastiğim inince Seka Kampı kavşağındaki benzincide duruyor ve iç lastiği değiştiriyorum.


Köseköy-Kemal Paşa Caddesi' nde bir arkadaşımın başında durduğu konut inşaatına konuk oluyorum. Bu binanın manzarası süper.



Sonra demiryolu inşaatına tekrar bakıyorum. Bakış yönü: İstanbul.




Bakış yönü: Ankara.



İşte katliam aletlerinden birisi.


Bu köprünün de yeniden yapılacağını düşünüyorum.


Bu güzergah aslında İzmit-Köseköy arasındaki bisikletli yürüyüş yolu parkurunun en doğu ucu. Ama herşeye para bulan belediyeler burayı tamamlamak için para bulamamış.










79.09 klm mesafe.
16.49 km/h ortalama, 48.48 km/h en yüksek hız.

----------------------------------------------------- Bu blog sayfasında yer alan fotoğrafların telif hakları aksi belirtilmedikçe Baki Berk Kayalar' a aittir. Maddi amaç güden çalışmalarda izin almadan kullanılması telif hakları yasasına göre suçtur. Maddi amaç gütmeyen kullanımlarda ise kaynak belirtilerek yayınlanması önemle rica olunur. Aksi takdirde bu blog sayfasında yer alan fotoğrafların izinsiz kullanılması durumunda yasal işlem başlatılacaktır. Öneri ve destekleriniz için baymineral@gmail.com adresinden bana ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu blog sayfasındaki tüm yazılı ve görsel materyallerin (sponsor ve kardeş site bağlantı logo ve yazıları ile gazete küpürleri hariç) telif hakları Bâki Berk Kayalar' a aittir. Kullanmak istediğiniz görsel ve yazılı materyal için baymineral@gmail.com adresinden Bâki Berk Kayalar' a ulaşabilirsiniz.

Saygılarımla.