Bisiklet turlarimin finansmani icin sanatsal olan fotograflarimin telif haklarini satisa cikarmaya karar verdim. Ilgilenen olursa sayfanin ozel mesaj butonundan veya baymineral@gmail.com adresinden satin almak istedikleri fotograflarin linkleri ve fiyat teklifleriyle birlikte bana ulasabilirler. - Baki Berk Kayalar

4 Temmuz 2013 Perşembe

IT V2-4: Bari-Marina di Chieuti: 06-07.06.2013

 11. Gun:

Guzel bir gune uyaniyorum. Igoumenitsa Limani durusumuzda aldigimiz TIRlar ve yuzlerce yolcuyla, gemi tam bir curcunaya dondu.

Adriyatik Denizi'nden goruntuler.





Hizimiz Kocaeli' nin plakasini yaziyor.




Suyun altinda yaklasik 200 metrelik bir derinlik var.





Bari'ye yanasirken, TIR suruculerinin arasina sizarak arac guvertesine ilk inenlerden birisi oluyorum, fakat bir TIR'in fazla yakin yanasmasi yuzunden bisikletimin yanina ulasamiyorum. TIR hareket edince ben de bisikletimin yanina giriyorum.


Yaklasik 2 sene sonra tekrar Bari'deyim. Sansli Bicir'in Bari'ye ve Italya'ya 2. gelisi.


Bari Limani girisi. 


Bari Kalesi sanirim. Bari merkezine hic girmiyorum. Onceden gezmistim. 



Foggia yoluna dogru baglaniyorum. Kisa bir otoyol benzeri yol gecisinden sonra kendimi yanyollarda, mahalle aralarinda buluyorum.




Santo Spirito'dan aldigim ekmek ve zeytinleri Molfetta oncesinde bir golgelikte yiyorum. Kahvaltim tamamdir.




Bugun sayisiz incir agaci gorecektim. Hepsi olmaya yakin koca koca incirlerle dolu. Bu satirlari yazdigim 03.07.2013 tarihinde bu incirlerin kilosu Cremona'da 3.60 Euro gibi bir fiyata satiliyor.



Giovinazzo kenti onemsiz bir kent gibi gorunuyordu, ama Guney Italya' da gordugum en guzel sehirlerden birisi cikti.







Molfetta da guzel.




Burasi sanirim Bisceglie. Merakli bir genc bana yanasiyor.




Bu fotograf sevgili annecigime hediyem.


Trani'yi de pek begendim.









Barletta.







Barletta-Trinitapoli yolu.




Trinitapoli girisinde bir gemi capasi gorunce duruyorum.






Trinitapoli.







Trinitapoli, Italya' da ziyaret ettigim en sicakkanli kent olma unvanina kavusuyor. Goz temasinda bulundugum hemen hemen herkes benimle sohbet ediyor, selamlasiyor, Insanlar bana yardim etmeye calisiyor. Trinitapolililerin gozlerindeki ictenligi goreceksiniz. Bu kadar sicakkanli ve icten bir kent Turkiye' de bile az bulunur. Tur programimi yazarken bu kenti iyi ki de yazmisim. Kisa zamanda harika insanlar tanidim. Italya' da kullanacagim telefon hattimi buradan aldim. Insanlar merakli. Sehir kucuk ve sevimli.



Telefon hattimi Trinitapoli'den aliyorum.


Sicakkanli ve temiz kalpli telefoncu, duvarda asili Giro d'Italia sapkasini bana hediye ediyor.


Trinitapolililer cok sicakkanli. Ozellikle yasi ilerlemis delikanli amcalarimiz.



:D :D :D



Kalmayi planladigim kilisenin bahcesinde Michele Distaso ile tanisiyorum. Kendisi bana yardimci olmak icin elinden geleni yapiyor, gecmis yillarda Trinitapoli' de tanistigi, rastgeldigi iki farkli tur bisikletcisinin hikayelerini anlatiyor. Sohbet doyumsuz.  








Bu guzel kilisenin bahcesinde hic sorunsuzca kendime yer buluyorum.





Papaz abimizle de tanisiyorum. Aramizda dini hic bir muhabbet gecmiyor, benim dini inancimi sormuyor ve sorgulamiyorlar. Turkiye'deki camilerde kalirken dini inancim sorgulaniyor, bana din ogretilmeye kalkisiliyor. Suna eminim ki, Turkiye' deki camilerde konaklayan ya da mola veren, yabanci bisikletcileri Musluman yapmaya bile kalkanlar vardir.

Kiliselerde kalmak camilere nazaran biraz daha zor gibi olsa da size karsi din, dil, maddi seviye ayrimi yapmaksizin davraniyorlar. Polatli' daki pazarci yobazin yaptigi gibi 'Musluman degilse bir sey verme' deyip insanliktan cikmiyorlar. Bu yuzden kimse kusura bakmasin ama ayrimciligin cok daha az oldugu Avrupa'yi daha cok seviyorum.



Kilise bahcesinde toplu hatira fotografi.



11.Gun bilgiler:

81.35 klm > 898.22 klm toplam
16.99 km/h ortalama, 35.25 km/h en yuksek hiz.

---

12. Gun:

Rahat bir gecenin ardindan sessizce toplanip hareket ediyorum.





Trinitapoli' nin insanlari kadar kopekleri de cok sicakkanli. Kentten ayilirken iki ayri kopek kovalamasi yasiyorum. Yolda seyir halindeyken karsi yonden gelen bir araba tam yanimdan gecerken arabadan bana dogru havlama sesi gelince dumur oluyorum.

Bu fotograftaki kopekler bana bulasmaya calisti.


Trinitapoli-Foggia yolu.













Foggia yolunda bozuk kesimler beni oldukca rahatsiz etti. Dutlar fena degildi.

Foggia' dan goruntuler.








Bu dostumuz sanirim Korint yakinlarindaki cadir kampimda bisikletime binmis. Benle birlikte yuzlerce kilometre daha seyahat edecekti.





Foggia' yi pek begenmedim. Prosedur icabi girdim sadece.

Foggia-San Severo yolu.



Ruzgar karsidan esip beni zorluyor. Trafik yogun sayilir, neyse ki emniyet seridi biraz var.







San Severo Cevre Yolu.





San Severo sonrasinda beni sollayan bu antika kamyonu ileride mola vermis olarak bulunca fotograflarini cekmek icin duruyorum. Bu kamyon tarafindan sollanmak buyuk bir seref.







San Severo-Termoli yolu.

Bu bolgede hayat kadinlari durmak icin musait hemen her yeri isgal ettiklerinden mecburen pek mola veremiyorum. Bu yolda benzinlik cok az var. Su sorunu yasamadigima sukrediyorum.




Hafif yokuslardan birisi.







Buralarda Go Pro kameramla ilgili bir sorun yasiyorum ve sorunun kaynagini tespit ettikten sonra yola devam ediyorum.



Deniz tekrar gorundu.


Kiyi yoluna indim.





Trenler vizir vizir geciyor.



Programdaki Marina di Chieuti'ye vardim. Buradaki yari kafe & yari bakkal olan yerden alisverisimi yapiyor ve kalacagim noktayi tespit etmeye calisiyorum.





Bu beton oturma banki gecelemek icin ideal. Uyumak icin mukemmel bir yer. Tam tepemdeki istasyon cani olmasa super olacakti.


Kacak yolcu, hava nemli olunca harekete gecti.



12. Gun bilgiler:

121.51 klm > 1019.73 klm toplam.
14.57 km/h ortalama, 35.25 km/h en yuksek hiz.

----------------------------------------------------- Bu blog sayfasında yer alan fotoğrafların telif hakları aksi belirtilmedikçe Baki Berk Kayalar' a aittir. Maddi amaç güden çalışmalarda izin almadan kullanılması telif hakları yasasına göre suçtur. Maddi amaç gütmeyen kullanımlarda ise kaynak belirtilerek yayınlanması önemle rica olunur. Aksi takdirde bu blog sayfasında yer alan fotoğrafların izinsiz kullanılması durumunda yasal işlem başlatılacaktır. Öneri ve destekleriniz için baymineral@gmail.com adresinden bana ulaşabilirsiniz.

1 yorum:

  1. Çiçekler çook güzel, çok teşekkür ederim,neyi seveceğimi çok iyi bilirsin, yerleşimlerde ayrı güzel,pedalına sağlık oğlumm:))

    YanıtlaSil

Bu blog sayfasındaki tüm yazılı ve görsel materyallerin (sponsor ve kardeş site bağlantı logo ve yazıları ile gazete küpürleri hariç) telif hakları Bâki Berk Kayalar' a aittir. Kullanmak istediğiniz görsel ve yazılı materyal için baymineral@gmail.com adresinden Bâki Berk Kayalar' a ulaşabilirsiniz.

Saygılarımla.