Bisiklet turlarimin finansmani icin sanatsal olan fotograflarimin telif haklarini satisa cikarmaya karar verdim. Ilgilenen olursa sayfanin ozel mesaj butonundan veya baymineral@gmail.com adresinden satin almak istedikleri fotograflarin linkleri ve fiyat teklifleriyle birlikte bana ulasabilirler. - Baki Berk Kayalar

22 Temmuz 2013 Pazartesi

IT V2-5: Marina di Chieuti-Cremona: 08-13.06.2013


13. Gun:

Gece cok sukur guzel gecti. Gece boyunca yanindan gecen trenler, uykuma hos bir ahenk katti. Istasyonun tren gecis zili kafamin tam tepesinde oldugu icin her tren gecisinde mecburen uyaniyordum. :)

Anayol kenarindaki benzinlik kafede icimi biraz dokup rahatladim.

Sabah kahvelerini icmeye gelen bir grup, benle muhabbet etti.


Marina di Chieuti-Termoli yolu.



Lido Campomarino' da koprulu kavsak.


Termoli' den goruntuler.
















Termoli kucuk bir yer, ama begendim aslinda. Kentin cikisindaki benzincide uzun bir sarj ve goruntu aktarim molasi veriyorum. Cama asili buyuk bir Termoli haritasi vardi. Ondan fazla var mi diye sorunca, benzinci haritayi sokup bana veriyor.


Benzinciden ayrilirken, Termolili bisikletcilerin sicakkanliliklariyla karsilasiyorum. Tesekkurler dostlar. Grazie mio amici....




Termoli-Vasto yolu.




Termoli-Vasto yoluna paralel ileryen bir bisiklet guzergahi var. Fakat bu yol bana bazi noktalarda pek temiz gorunmediginden, harita ve gps rotalarimda yer almadigindan riske girmemek icin bu bisiklet yoluna girmiyorum.


Vasto.



Vasto' da eski tren istasyonu. Burada eski demiryolu guzergahina cikip bir sure eski demiryolu hattindan gitmeyi planliyordum, ama ileride zemin bozuk oldugundan anayola geri cikiyorum.



Depomu doldurmam lazim. Bunun icin bir tavuk iyi gider. Tavuklar iri. Ac bir tur bisikletcisine gore.





Yol kenarinda hafif bir golgelikte tavugu hallediyorum.



Valle Caterina yakinlarinda demiryolunun ustunden gecerken trene denk geliyorum.


Valle Caterina-Borgata Marina arasi.



Borgata Marina.


Borgata Marina-Marina di San Vito arasi.


Bu noktada bir kadin bahcesini suluyordu. Aniden durup cesmeden su doldurmak istedim. Kadin yanlislikla beni islattigini dusunerek pardon filan dedi. Su istemek icin durdugumu anlayinca rahatladi. :)



Marina di San Vito.


Marina di San Vito-Ortona arasi.





Ortona 'daki Mavuccino Tuneli girisi.


Tunelin cikisi.


Ortona' nin cevre yolundan gecerken yolun az icindeki bir markete yanasiyorum. Fakat ortalik bana pek guvenli gorunmediginden vazgecip yola devam ediyorum.

Foro' daki tren istasyonunda internet arkadaslarimdan Elif Kork ve esi Emidio ile bulusuyorum.

Emidio ile hatira.


Elif Kork. Nami diger Eliffa.


Ertesi gun pazar. Pazar gunleri Italya' da acik market bulmak imkansiza yakin olur. Fazla yiyecegim yok, ve bir seyler edinmem gerek. yaqkinlarda supermarkette de yok. Dogur durust market bile yok. Elif ve Emidio arabayla gelmisler. Bir hile yapip, alisverise arabayla gitmeyi onerileri uzerine kabul ediyorum. Bisikletim, tum esyalarimla birlikte istasyonda Eliffa' ya emanet oluyor ve Emidio ile Ortona' ya geri donup buyuk bir hipermarkete gidiyorum.

Az once indigim nefis yokusu birde arabayla cikip iniyorum.



Foro'ya geri dondukten sonra bir pizzaciya giriyoruz ve bana pizza ismarliyorlar.


Elleri bos gelmeyen, tum sicakkanliliklarini gosteren Elif & Emidio ciftine cok tesekkurler.


Foro' daki istasyonun adi Tollo imis. Istasyonun tren gecis anons ve zil sisteminde sorun oldugu icin ne zaman tren gececegi belli degil. Bu yuzden raylara yaklasmak icin cok tehlikeli bir istasyon.



13. Gun bilgiler:

105.18 klm > 1124.91 klm toplam
15.57 km/h ortalama, 39.79 km/h en yuksek hiz.

----

14. Gun:

Bol trenli bir gece daha gecirdikten sonra sabahin ilk isiklarinda hemen yakinlardaki Pescara kentine giriyorum. Pescara, Abruzzo bolgesinin merkezi ve guzergahimdaki en buyuk kentlerden birisi.




Pescara bisiklet yollari.


Normalde limandaki bu bisiklet koprusunden gecmem gerekiyordu, ama simdilik kapatilmis.


Pescara' da gundogumu.




Pescara merkez.


Pescara merkezine erken girmemin sebeplerinden birisi kentte bugun duzenlenecek olan bir tur spor aktivitesi sebebiyle yollarin bazilarinin kapatilacak ve bisikletle gecisin bile zorlasacak olmasiydi. Elif beni bu konuda cok korkuttu, ama riske girmemek icin kente erken girdim ve kapali bisiklet koprusu haric hic bir kapali yolla karsilasmadim.  





Pescara cikisinda arka tekerimden bir tel daha kopunca kopuk tel sayisi uce cikiyor ve sayinin uce cikmasi, tekeri onarmam gerektigi anlamina geliyor. Kent cikisindaki bir benzinlige yanasip, sicak altinda doyumsuz sikintili anlar esliginde tekere iki yeni tel takiyorum. 3. su ruble tarafindan koptugu icin yapamadim.

Foggetta yakinlari.





San Benedetto del Trento yakinlarindaki varyant yoldan geciyorum. Bu yol bisiklete yasaklanmis, ama tehlikeli bir kesiminin olmadigini dusunerek ve kisa bir gecis oldugunu bilerek yola giriyorum. Bir kac kilometre uzunlugundaki bir yolun cogunlugu viyaduk ustunde gidiyor.



Bu viyaduk yolun cikisi.


San Benedetto del Trento.

Yagmur endisesi var. ne olur ne olmaz diye yagmur surusune hazirlaniyorum.




Cupra Marittima.





Porto San Giorgio.



Civitanova Marche.




Yollar sehir iclerinden cok bozuldugu icin bana bazen 3.5 attiriyor. Trafik isiklari tuz biber oluyor.

Nereden gelip nereye gittigini yazmayi ihmal ettigim bir Italyan.


Kentin cikisindaki bu meyveciden elma ve portakal aliyorum. Aslinda karpuzlar da guzel gorunuyordu, ama bisikletimde yer yoktu.



Programimdaki kalis sehri olan Porto Potenza Picena' ya zamaninda vardim. Vardiktan sonra su sorununu cozmek icin iki amcamiz beni yakinlardaki bir cesmeye goturuyorlar.

Cesmenin yaninda bir anit var. Ne oldugunu tam anlamadim ama yanlis anlamadiysam bu kentte yasanan bir trajediyle alakali gibi gorundu.



Istasyonda havanin kararmasini beklerken yagmur bastiriverdi.












Ruzgarin destegini aldigim, yagmur endiseli bir gundu.

14. gun bilgiler:

132.31 klm > 1257.32 klm toplam.
18.14 km/h ortalama, 34.02 km/h en yuksek hiz.

---

15. Gun:

Gece istasyonun tek oturma bankinda rahatsiz geciyor. Gecenin 01.00' inde yanlarinda uyuyan birisinin oldugunu anlamayan ya da anlamak istemeyen gorgusuz gencler, oynasarak, yaramazlik yapip bol bol gurultu cikararak degerli uyku zamanimi harciyorlar. Oturma banki da rahatsiz olunca gece bitmek bilmedi desem yalan olmaz.

Sabahin ilk isiklarinda Porto Potenza Picena.



Degisik turden bir bisiklet koprusu.


Sabah kahvemde Sicilya silueti.


Porto Potenza Picena' nin 5.56 klm otesindeki benzinlik kafede icimi dokup ANAS gorevlileriyle muhabbet ediyorum.


Tepedeki kent, Loreta.


Gunes santrali.


Gelincikler sarmis her tarafi.


Bu otoyol benzeri yola girmeden once Gazi Antep plakali bir TIR bana fazla yakin gecerek beni biraz korkuttu.

Bu kisa bolunmus yol, otoyol standartlarina yakin ozelliklerde olsa da girisinde bisiklet giremez levhasi yok. Bu yuzden girdim. Ileride calisma yapan gorevliler yasak dedi ama bilmiyordum, olmayan yasak tabelasini gormedim filan dedim.


Fotografi cektigim yerin az ilerisinde 1 kilometreden biraz daha uzun bir viyaduk var. Sorunsuzca geciyorum cok sukur.


Ancona merkezine girmeden sehrin disindan devam ediyorum. Merkeze giris kavsagini gectikten sonra dort tane tunel bulunan varyant yolun basina geliyorum. Bu fotografi cektigim yerin ilerisi sola saparsam bisiklet icin yasak yol. Nitekim ben transit surucu oldugum icin yasak yola girme mecburiyetindeyim.




Turun en uzun tuneli olan 1431 metrelik bu tunele sonunda ulastim. Turdan once Google'in sokak gorunumunu incelerken bu yolun girislerinde bisiklet yasagi tabelasi gorememistim. Yasak tabelasi incelemedigim bir kavsaktaymis.

Bisiklet yasaginin en azindan is gunleri icin mantikli oldugunu tunelde yogun trafikten anliyorum. Tunelin havalandirma fanlarinin olmamasi zehirli havanin sicak havayla birlikte beni bogmaya calismasini da sagliyor. Tunelin hafif yokus yukari olmasi da tuz biber oluyor. Neticede trafikteki diger suruculer bana saygili davransalar da bana oldukca zorlu bir gecis olarak geldi.



SS16 karayolunda Ancona merkezini goren bir cepteyim. Yol dar, cikis-inisli ve trafigi yogun oldugu icin daha cok yoruluyorum.





Bu cevre gecisinde 4 tane tunel gectim. Bir kac tane de uzun viyaduk. Trafik yogun olmasa cok zevkli olacakti.

Bu fotografin cekildigi yer cok onemli. Cunku Italya' nin dogu sahilinin guney cizgisiyle, kuzeyindeki cizgiyi birbirine bagladim ve Italya' nin kuzeydogu sahilleri haricinde tum dogu kiyilarini bisikletle gecmis oldum. Dunya icin onemsiz, benim icin onemli bir an.



Artik 2010 yilinda gectigim guzergahtayim. Nostalji yasiyorum. Heeeeyyyytt be...........

Marina di Montemarciano.


Senigallia yolu uzerindeki bu benzinlik kafede 3 yil once de mola vermistim. Fena halde nostalji yasiyorum.


Cizgi baglama odulu olarak kendime sutlu kahve ismarliyorum. Hak ettigime inaniyorum.






Madonna del Ponte' deki kopru.


Bu turun birinci gunu haricinde hic eldiven kullanmadim. Mevcut eldivenlerim yikaninca dahi gecmeyen cok kotu kokular salgiliyor ve bu kokular midemi kaldiriyor.


Fano.



Fano' da GPS'imde cizili rotaya uymayinca kendimi cikmaz bir sokakta buluyorum.


Fano, diger cogu Italyan kenti gibi guzel bir sehir.



Fan-Pesaro arasinda kullanmadigim bisiklet guzergahi.


Pesaro.




Pesaro cikisinda cizgi baglamak icin engebeli bir yola giriyorum.




Bu guzergah, bagladigim en iyi cizgilerden birisini olusturdu. Yolda saglam bir yokus ve saganak yagmur olsa da tadina doyulmuyor.




Yaklasan karanlik bulutlari fark edince bir restoranin otoparkinda kendimi yagmur surusune hazirlayip, degerli esyalarimi korumaya aldim ve yagmurlugumu giydim. Yagmur endisesine ragmen yokusu cikmaya devam ettim. Yagis fena bastirinca kendimi koyu bir agacin yanina cektim. Olasi bir yildirim isabetinde daha az carpilayim diye agaca dokunmadan melul melul bekledim. Gunubirlik bisikletciler ise yagmura pek takmiyorlardi.





Yagis dinince hemen yola devam ettim ve guzel manzarali bir noktada gokkusaginin olustugunu gordum.




Muhtesem, sakin bir yol ve muhtesem bir cografya.



Bir cizgim daha baglandi. Anayoldan yola devam. Simdi, eksik kalan anayol cizgimi baglamak icin anayol uzerinden Rimini yonune baglaniyorum.



Bu yokus kisa, ama gunun yorgunlugu ve islaklikla beraber bayici oluyor.




Programa gore bu Gradara Istasyonu' nunda kalmam gerekiyordu, fakat istasyon gereginden fazla sakin ve az kullanildigi icin konaklamaya uygun degil. Peron cok dar ve her tarafi otlar, calilar kaplamis.


Programin onune azicik gecip, anayolda az daha ilerledikten sonra kendimi Ponte Tavolo girisindeki kilisede buluyorum. Bu kilisenin bahcesinde kendime rahatca yer buluyorum. Kiliselerin camilere nazaran konaklama acisindan dezavantajlari su ve tuvalet bulmanin zor olmasi. Ama kilise bahceleri daha temiz ve bakimli.


Geceyi bu noktada geciriyorum. Yanlislikla net olmayan fotografi yuklemisim. Gece boyu yakinlardaki kirlangic yuvasinda buyuyen bebe kirlangiclar degisik sesler cikariyorlardi.



15. Gun bilgiler:

119.29 klm > 1376.51 klm toplam.
15.79 km/h ortalama, 35.25 km/h en yuksek hiz.

---

16. Gun:

Turun Italya etabinin en iyi uykularindan birini uyuyorum.

Sabah gun aydinlanirken yola cikiyorum. Iyiki de bu kilise de kalmisim. Baska musait yer goremedim. Az ileride bir benzinci uygun gibi gorunse de orada pek rahat uyuyamayacagimi dusunuyorum.


Buralarda ara bir cizgiyi baglayip yola devam ettim.



Riccione girisindeki benzinlik kafede sarj ve goruntu aktarim molasi bayagi uzun surerken bu sekilde bir kahvalti ediyorum.



Rimini' de ucak cikabilir tabelasi.


Ankara Sokagi' ni ziyaret etmek icin rotamdan biraz ciktim.



Rimini merkezine hic girmeyip, cevre yolunu kullaniyorum. Beni Kuzey Italya' nin derinliklerine baglayacak Via Emilia' nin girisi.

San Martino in Riparotta' daki kavsak.


Cesena' ya 3 yil sonra yeniden..........







Cesena-Forlimpopoli arasinda trafik yogun.


Forlimpopoli girisi.



Forli' ye de 3 yil sonra yeniden.





Genis meydanlara bayiliyorum.


Burada otururken bir sehir bisikletcisi yanima yanasip benimle sohbet ediyor. Bari' den buraya kadar pedal cevirdigimi, bisikletle uzun yollar gitmenin mumkun oldugunu bir turlu anlatamadim.





Forli-Faenza yolu.


İtalyanlar TCDD' yi örnek almış. Karayolunda sarnıç vagonla taşıma yapıyorlar. Üstelik paralelinde trafiğe açık çift hatlı demiryolu varken.
Reggio Emilia bölgesi, SS9 karayolu, Faenza Doğu girişi




Faenza.



Faenza kucuk, ama cok begeniyorum. Yarin gorecegim Bologna' dan daha guzel geliyor.







Imola' da guzel.






Piratello.



Po Ovasi' nin ortalarinda bir super hucre benzeri bir sey goruyorum.




Varignana Istasyonu' na giderken Via Sicilia' yi gorunce mutlu oluyorum.


Planlarimda yer verdigim Varignana Istasyonu' na normal bir saatte giriyorum. Istasyon bekledigim gibi cikiyor. Makarna yapiyorum. Tren trafigi cok yogun. Trenler ciftli ciftli geciyorlar.


Fethiyeli bisikletcilerden Esra Ataman ve henuz tanismadigi potansiyel esine ve cocuklarina benzeyen bir aile istasyona oylesine geliyorlar. Allah saglikli bir omur versin. Ailedeki kadin es Esra Ataman' a inanilmaz derecede cok benzedigi icin cok tuhaf oluyorum. Ileride olur mu bilmem ama boyle bir aile kurmak en onemli hayallerimden birisi.



16. Gun bilgiler:

131.83 klm > 1508.34 klm toplam.
16.36 km/h ortalama, 35.25 km/h en yuksek hiz.

---

17. Gun:

Aslina bakarsaniz bol miktarda ucuran cinsten trenle iyi bir gece daha geciriyorum cok sukur.

Bologna yonune donerken.



Gundoguyor...


Bologna' ya 3 sene once gelme ihtimalim vardi ama vazgecmistim. Bologna' ya 06.30 siralarinda giroyurmj. Erken saatler oldugundan pek trafik yok. Oldukca rahat. Bu kent beni Faenza ve Imola kadar etkilemedi. Bir miktar fotograf cekmem ve biraz dolanmam haricinde Bologna' da insanlarla onemli bir diyalogum, onemli bir anim olmadi.

Bologna'dan cesitli goruntuler.









































Bologna otogari.



Bologna Centrale Tren Gari.


Modena yoluna giriyorum.


Karayolunda kataner hatti var. Ilginc.



Piacenza ile ilk temas.






Modena' dan goruntuler.




Modena, Italya' da Turkiye kokenlilerin en yogun oldugu sehirlerden birisi.









Modena' dan ayrildiktan sonra bir batti cikti tunelden gececegim. Tunele bisikletle giris nedense yasaklanmis. Bisiklet seridinin de girisi kapali. Tabiki tabelayi takmiyorum. Neyseki bizdeki batti ciktilarin tersi olarak bunda emniyet seridi var.



Rubiera yakinlarindaki bu benzincide kalmayi planliyordum. Saat cok erken oldugundan yola devam ediyorum.


Reggio Nell' Emilia girisinde dikkatli olmazsaniz kendinizi bisiklete yasak olan otoyolda bulabilirsiniz.











Bisikletli polisler.



Reggio Nell' Emilia - Sant'Ilario d'Enza yolu.


Sant'Ilario d'Enza Istasyonu gecelemek icin uygun gorunuyor, ama ben biraz daha ilerlemek istiyorum.


Bu restoranin onundeki hortumdan yararlaniyorum.


San Prospero' ya vardim. Buradan daha ileride kalmamam gerekiyor. Cunku bir kac kilometre otede Parma buyuksehri var.

Yolun kenarindaki kilise hosuma gitti. Sonra istasyonun ararken birine sordum. Aslinda istasyonun nerede oldugunu biliyordum, ama sordum iste. Adam babamin yaslarinda ve burali olmasina ragmen "burada tren istasyonu yok" dedi. Ben "tamam, tamam" dedikten sonra bir kac yuz metre ileride tren istasyonunu buldum. Fakat bu istasyon uzun yillardir kullanilmadigindan, Gradara istasyonu gibi her tarafini otlar burumus, gereginden fazla sakin ve pis. Ustelik kapisi kapali. Bu yuzden istasyonda kalmaktan vazgecip, kiliseye yoneliyorum.

Kilisenin kulesi.


San Prospero.


Tren istasyonunun girisi.


San Prospero'daki kucuk kale.


Kilisenin uzaktan gorunumu.



Kalacagim noktayi belirlemeye calisirken sapa yerlere girip cikiyorum.



Kilisenin rahibi sorunsuzca izin veriyor sag olsun. Hemen yan taraftaki, kiliseye bagli bahce mutfaginin yanina kuruluyorum.

Cesme, duzgun temiz bir yer, hatta kilisenin duvarinda elektrik prizi bile var. Hemen yan tarafimdaki bir oyun salonunun gorevlisi de bana salonun tuvaletini gosteriyor sag olsun.



Bu turdaki son gun batimim.




17. Gun bilgiler:

117.90 klm > 1626.24 klm toplam.
15.71 km/h ortalama, 31.55 km/h en yuksek hiz.

---

18. Gun:

Gune merhaba.. Gunaydin Parma.....



Yasak yollara girmeye merakli olan ben, yol calismasi sebebiyle gecici olarak otoyol ozelligi kaldirilan cevre yoluna girmemek icin elimden geleni yapiyorum.


Parma.


















Parma pek hosuma gitmiyor. Ziyaretim ozellikle Cremona heyecani sebebiyle kisa sureli.

Cremona tabelalari dogal olarak gorulmeye basladi. Tabelanin isaret ettigi yone dogru gidersem Cremona' ya kestirme bir yoldan ulasabilirim. Ama ben Piacenza uzerinden girmek istiyorum.






Parma-Fidenza yolu.




Mavi tabelali otoyollara bisikletle zorunlu hallerde girseniz polisler sizi affedebilir belki ama, yesil tabelali A kodlu otoyollarda kesinlikle affedilmezsiniz. Basiniza ciddi sorunlar acilabilir. Italya yollarinda anayollara gidis yollarini gosteren tabelalar sizi genelde otoyollara yonlendirdiginden detayli bir haritasi olan GPS cihazlarini kullanmanizda fayda var.





Fidenza.





Via Emilia, yani SS9 oldukca dar ve yogun trafikli. Araclar saygili oldugu icin bu yol cekiliyor.



Fiorenzuola d'Arda.





Bu Cremona tabelasi da beni ilgilendirmiyor.


Bir samanlik binasi.


Fidenza-Piacenza yolu.


Roveleto.


Pontenure.



Piacenza' nin ismi hosuma gidiyor.



Artik Piacenza-Cremona yolundayim.







Cremona girisindeki Po Koprusu' nun girisi.




Sonunda bir kac ay once kurulmus bir hayal gercek oldu. Bu fotograflardan sonra cidden duygulaniyor ve gozlerimden bir kac damla yas suzuluyor.







Cremona merkez meydani. Bu meydana bakan kameradan, sehri aylardir izliyordum. Sonunda geldim ya..............



Cremona Belediyesi' ne bagli Politiche Giovanili kurumunda benim gelisimi sabirsizlikla bekleyenler vardi. :) Avrupa Gonullu Hizmeti yapacagim kurumlardan birisi burasi.


Aylardir yazistigim, Cremona' daki mentorum Elisabetta Dilda. Bu satirlari O'nun bilgisayarindan yaziyorum hatta.


Bu turun son duragi. Bisikletimin yuklerini bosaltip eve tasiyorum.


Bisikletim 18 gundur ilk kez yuksuz.


Ulasim amacli ama cok zevkli gecen bir tur oldu. Emegi gecenlere tesekkurler.

104.88 klm > 1731.12 klm toplam.
16.09 km/h ortalama, 30.99 km/h en yuksek hiz.

----------------------------------------------------- Bu blog sayfasında yer alan fotoğrafların telif hakları aksi belirtilmedikçe Baki Berk Kayalar' a aittir. Maddi amaç güden çalışmalarda izin almadan kullanılması telif hakları yasasına göre suçtur. Maddi amaç gütmeyen kullanımlarda ise kaynak belirtilerek yayınlanması önemle rica olunur. Aksi takdirde bu blog sayfasında yer alan fotoğrafların izinsiz kullanılması durumunda yasal işlem başlatılacaktır. Öneri ve destekleriniz için baymineral@gmail.com adresinden bana ulaşabilirsiniz.

1 yorum:

  1. yorulduguna degen, harika upuzun bir yolculuk hikayesi. candan tebrikler !!!!!!

    YanıtlaSil

Bu blog sayfasındaki tüm yazılı ve görsel materyallerin (sponsor ve kardeş site bağlantı logo ve yazıları ile gazete küpürleri hariç) telif hakları Bâki Berk Kayalar' a aittir. Kullanmak istediğiniz görsel ve yazılı materyal için baymineral@gmail.com adresinden Bâki Berk Kayalar' a ulaşabilirsiniz.

Saygılarımla.