Bisiklet turlarimin finansmani icin sanatsal olan fotograflarimin telif haklarini satisa cikarmaya karar verdim. Ilgilenen olursa sayfanin ozel mesaj butonundan veya baymineral@gmail.com adresinden satin almak istedikleri fotograflarin linkleri ve fiyat teklifleriyle birlikte bana ulasabilirler. - Baki Berk Kayalar

1 Temmuz 2013 Pazartesi

Milano (gidis-gelis) - 221 klm: 29.06.2013

Planlı Milano turu, plansız ve doğaçlama bir tura dönüştü. Normalde sabah bisikletle gidip öğleden sonra trenle dönecektim. Bu turun Roma-Perugia turuma benzeyeceği, çizdiğim rotada uyduda ve haritalarda görünmeyen otoyol ve bisiklete yasak yolların ortaya çıkmasıyla belli oldu. Elimin altında bisiklet yollarını bile gösteren bir gps haritası olduğu için bisiklete yasak yollara girmeden bir şekilde Crema üzerinden Milano' ya ulaştım. (90 klm-5.5 saat (molalar dahil). Bir kaç yere uğramam gerekiyordu. Oralara da uğrayıp işim bitince saat 12.00 sularıydı. Hava ve keyfim çok şükür iyi olunca dönüşü de bisikletle yapayım dedim. Bölge ovalık olduğundan bir sürü yol alternatifi var. Dönüşü de Piacenza yolu (Via Emilia) üzerinden yapayım dedim. Trafik ışıklarıyla dolu Milano' dan ayrılmak biraz zorlu oldu. Otoyol olmayan Via Emilia' ya bağlanan 4 kilometrelik yolda da bisiklet giremezli bir tabela olunca ne yapacağımı bilemedim. Gps haritamdan karmaşık bir arayol güzergahı belirledim. Polislerle başımı derde sokmamak için o arayola girdikten sonra yol kenarında duran yerel bir polis ekibi gördüm. Piacenza'ya doğru gitmem gerekiyor, otoyol benzeri yoldan geçmem gerekiyor dedim. "Geç ama sakın normal otoyola girme" cevabı alınca kendimi otoyol benzeri yasak yolda buldum. Başka bir polis ekibine yakalanmadan yasak yoldan çıktım. Sonra Lodi üzerinden, Piacenza' ya uğramaksızın Po Nehri' ne vardım. Hazır o kadar niyetlenmişim, 200 km' yi de geçeyim bari diye düşünüp geçen haftadan hazırlık çizgilerini attığım çizgileri bağlayıp dedim. Biraz dolandım ve çok şükür sağ salim, eve normal bir saatte vardım. 2010 Ağustos' unda 16.5 saatte gittiğim Roma-Perugia yolunun rekorunu şimdilik 214 kilometreye çıkardım. Aksam disari baska bir etkinlik icin bisikletle cikinca o gunluk kilometrem 221.80 kilometre oldu. Böylesine günlük uzun mesafeleri gitmek benim için planlı olmuyor. Sabahleyin ben "Milano gidiş geliş yapacağım" diye plan yapsaydım farklı bir ruh halini yaşar bu kadar keyif almazdım. 

Yola cikis anlari. Saat: 06.04


Cremona'dan cikarken.


Gun doguyor.


Cremona' nin 2700 metrelik ve bisiklete yasak bati çevre yolunun kuzey kavsagi.


Sabahlari Po Ovasi baska guzel oluyor.



Dunya' nin en tatli ve lezzetli sehirlerinden birisi.


Crema merkezine hic girmedim. Yakinlarda oldugu icin baska zaman tekrar giderim.

Crema cikisinda gitmem gereken yolu, otoyola donusmus olarak bulunca ne yapacagima karar vermeye calisiyorum.


Otoyola paralel tum yollari kullanarak ilerliyorum. Neyse ki kullandigim GPS haritasi cok detayli. 



Yan yol beni bu tarihi koprunun yanindan geciriyor.


Bu tabelayi fotografladiktan sonra azicik gidiyor ve yolun benim isime yarayacak duzgun bir devami olmadigini anlayinca geri donup Palazzo Pignano'ya dogru giriyor ve koyun girisindeki bisiklet yoluna girerek devam ediyorum.


Muhtesem bir bisiklet yolu.










Anayola tekrar dondum. Cremona' ya ogleden sonra tekrar donecegim.





Lodi vilayetinden kisa surede gectikten sonra Milano vilayeti sinirlarina giriyorum.





Anayol tekrar otoyola donuyor ve servis yollarini kullanmaya devam ediyorum.


İtalya yollarının kabusu: Bisiklet giremez tabelası.

Avrupa yollarında bisikletle giderken gideceğiniz yol üzerinde bu şekilde bir bisiklet tabelası görürseniz o yola mecbur kalmadıkça girmenizi önermem.

Bisiklet giremez tabelasının orijinali bu şekildedir. Başka şekillerdeki bisiklet tabelaları farklı anlamlar taşır. 




San Donato' daki bir bisikletciye ugruyorum, sonra Milano merkezine gidiyorum.

Milano girisinde tas yol kabusu basliyor. Tas yolun ustune tramvay raylari sos oluyor. Bu tur yollar bisikletin ve dizlerin dusmani.




Milano'nun tarihi merkezine girisin motorlu araclar icin belli saatler arasinda ucretli oldugu yaziyor. 




Kiralik bisiklet sistemini Milano' da oldukca gelismis gordum.





Milano, tramvaylariyla baska bir guzelmis.


Hayatimda ilk kez geldigim bir sehre daha ilk kez bisikletle gitmenin heyecanini ve mutlulugunu yasiyorum.

Bu sehri cok guzel ve gezilesi buldum. Yalniz basima gezmek istemem. Bu yuzden Milano' ya bir kiz arkadas bulduktan sonra gezmeye gelmek istiyorum. 





Baska bir bisikletciye daha ugradim. Daha sonra beraber gonullu bisiklet tamiri yapilan bir atolyeye gittik. Orada bisiklet tasimak icin yapilmis buyuk bir bisiklet ilgimi cekti. 



Milano Centrale Tren Gari.


Milano' ya girdigim tas kapli yoldan dizlerimi ve ekipmanlarimi riske atmamak icin donuste gecmiyorum, ama bu sefer de yeter artik dedirten derecede fazla trafik isiklariyla karsilasiyorum.

San Donato yakinlarindaki 4 kilometrelik otoyol gecisinin sonu.


Geldigim yoldan farkli bir yoldan donuyorum.


Bu tabela, otoyola girmekten korkan benim gibi bisikletcilerin yanlis anlayabilecegi bir tabela. Otoyol tabelasina benzese de, yasal U donusu yapilacak araclara uygun alt ve/veya ust gecitlerin oldugunu gosteriyor. Bu yuzden Italya yollarinda bu gibi bir tabelayi biiskletle giderken gorurseniz sakin cekinmeyin. Ayni tabeladan Grosseto-Roma karayolunda da cok sayida var.  


Lodi' nin ismini begeniyorum. Hakikaten begenilesi bir sehirmis. Her tarafta bisiklet turizmi ile ilgili yol tabelalari var.


Lodi'den transit yapiyorum.




Lodi cikisinda bir Casa Cantoniera (karayolu bakim evi) goruyorum. Bu tip karayolu binalarindan Italya yollarinda cok sayida var. Cok guzel binalar, pek cogunun bahcesi kamp kurmaya uygun gorunuyor.




Muhtemelen liseli olan bir bisiklet gezinti ekibi karsi yondeki bisiklet yolundan selam vere vere geciyor.



Bir ciftlik manzarasi.






Castelnuovo Bocca d'Adda' da aileler guvenle bisiklet suruyor.



Castelnuovo Bocca d'Adda




Cremona yoluna baglanirken. Ama yolu biraz daha uzatacagim.


A21 Dir otoyolu.


Ne zaman hemzemin gecitlere yaklassam trenlerle karsilasiyorum. Bu konuda hakikaten sansliyim. Bunun kirmizi isiklara surekli denk gelmemle de alakali oldugunu dusunuyorum. Yine bir hemzemin gecit ve yine tren geliyor. Trenleri sevdigim icin bir sorun yok. :)

Villanova yakinlari.







Yine bir hemzemin gecit, yine tren. :)


Bugun 200+ klm yapmama ragmen Cremona' ya normal bir saatte girdim.


Italyan sehirleri suprizlerle dolu. Sehrin ana caddelerinden Viale Po' ya pazar kurulmus.



Viale Po' da 212. kilometredeyim.


Evin onune vararak sabah ki cizgimin ucunu bagladim.



Eve girdigimde kilometreler 214.40' i gosteriyordu. Saat 20.04


Gece etkinliginden sonra toplam kilometre 221.80'e yukseldi.






 Bilgiler:

Cremona-Crema-Milano-Lodi-Villanova Sull'Arda-Cremona
221.80 kilometre mesafe.
22.26 km/h ortalama, 37.99 km/h en yuksek hiz.

Bu bisiklet turum 15.08.2010 tarihinde 16.5 saatte gittigim 211 kilometrelik Roma-Perugia yolculugumun elinde tuttugu gun/mesafe rekorumu egale etti.

Sevgi ve selamlarimla.

----------------------------------------------------- Bu blog sayfasında yer alan fotoğrafların telif hakları aksi belirtilmedikçe Baki Berk Kayalar' a aittir. Maddi amaç güden çalışmalarda izin almadan kullanılması telif hakları yasasına göre suçtur. Maddi amaç gütmeyen kullanımlarda ise kaynak belirtilerek yayınlanması önemle rica olunur. Aksi takdirde bu blog sayfasında yer alan fotoğrafların izinsiz kullanılması durumunda yasal işlem başlatılacaktır. Öneri ve destekleriniz için baymineral@gmail.com adresinden bana ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu blog sayfasındaki tüm yazılı ve görsel materyallerin (sponsor ve kardeş site bağlantı logo ve yazıları ile gazete küpürleri hariç) telif hakları Bâki Berk Kayalar' a aittir. Kullanmak istediğiniz görsel ve yazılı materyal için baymineral@gmail.com adresinden Bâki Berk Kayalar' a ulaşabilirsiniz.

Saygılarımla.